Avatar billede clakki Nybegynder
26. marts 2002 - 19:35 Der er 5 kommentarer

Dele ADSL forbindelse !!!!

Er der nogen der ved hvorda man kan dele en adsl internetforbindelse som kører med modem, findes der ikke et program til det ?
Avatar billede riversen Nybegynder
26. marts 2002 - 19:36 #1
hvilke styresystemer er der på de forskellige pc'ere...er modemet sat direkte i netkort på en pc?
Avatar billede kalk Nybegynder
26. marts 2002 - 19:45 #2
Jeg deler selv en adsl forbindelse (Altså en adslmodem). Der bruger jeg en switch. Du skal ikke bruge nogle programmer eller noget ligende. Det eneste du skal bruge er følgende:
Netwærkskort
Netwærksledning
Switch.

Men bemærk! Hvis du har adsl forbindelse hos netexpress. Hvis du har oprettet i netexpress skal du bruger følgende (Jeg er ikke sikker):
Router
Netwærkskort
Netwærksledning
Avatar billede freekyzone Nybegynder
26. marts 2002 - 21:45 #3
du kan stille en computer op som proxy-server.

Du lader internetforbindelsen gå ind på/i den computer, og i windows kan du simpelt dele internetforbindelsen.

Derved skal andre computer bare gå på internettet gennem den computer hvor internettet er på.
Avatar billede kalk Nybegynder
26. marts 2002 - 21:56 #4
For at dele filerne skal du også lige huske at sætte dine drev til fildeling.
Avatar billede chc Nybegynder
27. marts 2002 - 10:55 #5
freekzone - hvor i Windows sætter jeg computeren op til at dele internetforbindelsen?

Jeg har to dynamiske ip adresser hos teledanmar og køret over en switchs/hub og to computere tilkoblet hubben. Hvis jeg nu deler en af computerne og kobler, lad os sige tre computere mere til netværket (i hubben), vil de så automatisk finde den computer der har delt internet?

Det skal bruges i forbindelse med netspil.

Claus