Avatar billede cdelicht Nybegynder
04. april 2002 - 08:48 Der er 22 kommentarer

Alt det gamle l...

Her i E ligger der bl.a spm. som er 2 år gamle og stadig ikke lukkede. Spørgsmål over 3 md (dvs. ikke blevet svaret på i 3 md) burde lukkes. Det må kunne gøres automatisk, i første omgang ved at advisere ejerne om at de bedes lukke spm. inden for fx. 2 uger. Hvis det ikke sker bør (co-)Admin kunne lukke spm. og fratage ejerne pointene uden at give dem til nogen. Det må få folket op af stolene og lukke mange af de ca. 30.000 åbne spm.
Samtidig bør der indføres en restiktion på, at ingen kan oprette et nyt spørgsmål hvis de har et andet spm. ude der er over 3 md. gammelt.
Hvorfor? Fordi det er irreterende ikke at få respons på et svar.
Avatar billede sthen Nybegynder
04. april 2002 - 09:23 #1
Kanon forslag !!!!!!!!!!!!!!
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
04. april 2002 - 09:24 #2
I de gode gamle dage fik vi sku da mail hvori der stod noget i stil med

Du har et Ulukket spørgsål på experten $spørgsål/$nr
Du bedes lukke dette bla bla bla

Hvorfor for vi egentlig ikke det mere. det var da smart den gang

MC
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
04. april 2002 - 09:27 #3
Som det er nu så får spørger en "rykker" efter en måned med teksten der lyder noget alá : "Du har svar der venter dig...". Jeg tror nærmere at folk ikke har fundet respekten for forummet og i virkeligheden er bedøvende.

Vi havde møde i mandags og mit forslag lyder på at man ikke kan oprette hvis man har 3-5 spørgsmål åbne i forvejen. Det vil helt sikkert hjælpe.

/Nikolaj
Avatar billede dmcn Praktikant
04. april 2002 - 09:28 #4
Sjovt, for faktisk snakkede vi for nylig med admin om præcis det samme.
Løsningen bliver noget i stil med:
* Alle åbne spørgsmål, der er over x antal måneder gamle "gemmes væk" under en oversigt der hedder noget i stil med "Gamle ubesvarede spørgsmål". Man vil så kunne vælge at søge i: Åbne og ubesvarede, lukkede samt åbne og ubesvarede.
* Det bliver ikke tilladt at have mere end 3 åbne spørgsmål.

Håber det kommer til at hjælpe på det. :)
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
04. april 2002 - 09:30 #5
Jo men nikolajdu den syntes jeg ikke går, en Koder som jeg kan sagtens oprette 4 eller flere sp meget kort tid efter hinanden , selvfølgelig med forskelligt indhold, Skal vi nu straffes for at være lavet af den støbning hvor man godt kan have fler bolde i luften på en gang ?? :-)
Jeg syntes mere at man skulle hendlede folks opmærksomhed på deres spørgsmål og virker dette ikke efter 3 mail med måske 14 dage - 1 mdr mellemrum, så lukker Experten selv spørgsmålet.

Eller bedere endnu, at spørgsmålet selv lukker efter 3 mdr´s inaktivitet, MEEEEEEEN brugeren mister sine afsatte point, Det skulle nok kunne få folk op af stolen

50 point på et sp der ikke har været rørt i 3 mdr, = 50 point Væk

MC
Avatar billede dmcn Praktikant
04. april 2002 - 09:35 #6
mc.lucifer : Hvor ofte har du 4 spørgsmål åbne? Jeg er selv "koder", og har da endnu ikke haft mere end 2 åbne af gangen.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
04. april 2002 - 09:36 #7
mc.lucifer - tror ikke det dutter.

1. Det med mails dutter ikke - Folk lukker ikke af den grund.
2. Hvis man autolukker spørgsmål et spørgsmål til 50 point efter en måned, så vil brugeren alligevel have opsparet 150 point i den tid alligevel.

Du kan være sikker på at der kommer en grænse. 3 er måske lige i underkanten, men mange flere bliver det ikke. Det er ikke for at straffe nogle andre end dem der ikke kan finde ud af at bruge systemet ordenligt.

Og så får det måske andre til bedre at overveje spørgsmål inden de stiller dem.

/Nikolaj
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
04. april 2002 - 09:37 #8
Har haft på en enkelt nat haft sp ang

Et Ur script
Et Stop urs script
Et sp omkring <p>
og sidst men ikke mindst omkring Css

Kl 4 om natten sker her ikke det helt store jo, såååå det gik noget tid inden de blev besvaret. Men det var også bare en bange tanke.

MC
Avatar billede dmcn Praktikant
04. april 2002 - 09:39 #9
mc.lucifer : Hvis folk rent faktisk *får* brug for det, så må de bare væbne sig med tålmodighed indtil de får svar i de allerede oprettede spørgsmål - eller finde svaret andetsteds.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
04. april 2002 - 09:40 #10
Jeg har 3 åbne spørgsmål lige nu så jeg kan da sagtens se problemet, men jeg går stadigt ind for en begrænsning.

/Nikolaj
Avatar billede trismegistos Nybegynder
04. april 2002 - 09:41 #11
Det er sgu da også lidt latterligt ikke at lukke de spm. man har oprettet , for ikke at tale om at det er uhøfligt. Der kan selvfølgelig være gode grunde til at folk ikke lukker spm. såsom sygdom osv. men oftest er det sikkert bare ligegyldighed og glemsomhed og så det faktum at exp.dk har lidt karakter af et chatforum der gør at nogen personer ikke kan skelne og derfor glemmer at de har oprettet et spm som skal lukkes når de har fået svar + at der skal gives point.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
04. april 2002 - 09:41 #12
Man kunne jo også håbe på at folk ville tage sig sammen og søge på "popup-vindue"....
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
04. april 2002 - 09:42 #13
Jo jo jeg kan sagtens se det smarte i det og det er selvfølgelig også kun sket 1 gang at jeg havde 4 sp åbne, Men hvis jeg vidste at jeg skulle miste 50 point eks. på at E selv lukkede et spørgsål som jeg havde stillet, Så tror jeg at jeg ville få det lukket, Ikke at jeg er point rytter, Nu tror jeg heller ikke dette er mig denne begrænsning er utænk på *GG* skal ikke sige det, Ej pis.

MC
Avatar billede dmcn Praktikant
04. april 2002 - 09:46 #14
mc.lucifer : Problemet er, at mange af de åbne spørgsmål for længst er besvaret. Ergo mister spørger ikke noget, for han skulle alligevel have uddelt pointene til svarer, og så er det nemmere bare at lade det stå, "for eksperten lukker det jo alligevel om et par måneder".
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
04. april 2002 - 09:47 #15
n0rmality>>> Korekt, den mulighed havde jeg ikke tænkt på
*HVOR FANDEN ER FOLK SELV JUSTITS ???*

MC
Avatar billede dmcn Praktikant
04. april 2002 - 09:54 #16
mc.lucifer : Det er desværre ikke alle, der er ligså e-fixerede som vi er. :P
Avatar billede sthen Nybegynder
04. april 2002 - 10:02 #17
Uanset hvilken løsning I vælger, ser vi vist alle frem til en løsning på problemet.
Jeg føler mig da ofte trådt over tæerne, når man bruger tid og kræfter på at besvare et spørgsmål, blot for sidenhen at konstatere, at stilleren ikke gider at reagere hverken positivt eller negativt på et svar.
Det er irriterende og demoraliserende.

GLÆDER MIG TIL EN SNARLIG LØSNING
Avatar billede jones_net Nybegynder
04. april 2002 - 10:39 #18
Jeg er 100% enig i at der skal gøres noget ved folk med mange gamle spm... Den med at snuppe point, er

måske en start:-)

Men 3 åbne spm. er ikke mange... Jeg har pt 2 åbne, som jeg ingen svar har fået på endnu, og jeg kunne

måske let finde 1-2 spm. mer som jeg gerne vil have svar på... Så bliver jeg nødt til at lukke de

ubesvarede, få svar på de nye, og åbne de ubesvarede igen i nye spm.... Det vil give en masse redundante

spm., som bare ligger og flyder når man søger på besvarede...

Måske skulle det være 5 eller 7 åbne - ved det ikke, men 3 er for lidt til mig i hvert fald! Det kan jo

være der er andre der har det som jeg...

/J
Avatar billede NanoQ Nybegynder
04. april 2002 - 13:12 #19
max. 3 åbne spørgsmål er absolut for lidt.

Feks. har jeg for øjeblikket spørgsmål om E FAQ'en kørende. Sådan et spørgsmål kan godt køre længe. Så sker det man opretter et spørgsmål direkte til Admin... feks. i forslag kategorien... der kan gå lang tid før det er læst, så man kan acceptere... Nu er jeg allerede nede på at kunne oprette ét spørgsmål. Den holder ikke. Ofte har jeg behov for at køre med flere samtidige spørgsmål. Jeg mener det er at stække brugernes vinger for meget. Jeg går absolut ikke ind for sådan en begrænsning...

Jeg kan bedre acceptere ideen med at låse for oprettelse af nye spørgsmål, hvis man har spørgsmål der står ubesvarede hen efter X antal dage.
Avatar billede Slettet bruger
04. april 2002 - 13:19 #20
Hvad med at gøre således (noget er skrevet tidligere men rettet lidt til) ?

1. Hvis et spørgsmål stadig er åbent efter 1 måned, sendes der en mail med bla bla. Efter 2 måneder endnu en mail. Efter 3 måneder bliver det automatisk lukket. Spørger mister sine udlovede point + fx. 200 point som ekstra straf.

2. Hvis spørger får slettet fx. 3 eller flere spørgsmål efter 3 måneder, slettes alle åbne spørgsmål OG kontoen lukkes. Er der en god grund fra spørgers side, kan coadmin eller admin så åbne den igen.

Det burde få folk til at holde selvjustits, hvis de risikerer sletning.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
04. april 2002 - 13:23 #21
ufc - igen efter 3 måneder vil brugeren have opsparet 450 point alene fra de 5 daglige point....

2. - Det er muligt det er en løsning, men husk at vi også skal finde en løsning der ikke bomber admin/co-admin med arbejde. Jeg ved at de fleste co-admins næsten er gået i stå i forhold til at besvare spørgsmål - alene pga. deres co-admin opgaver. Tag nu bare det her spørgsmål. :))

/Nikolaj
Avatar billede cdelicht Nybegynder
04. april 2002 - 16:49 #22
Mange gode kommentarer til fremtiden, men hvad med alt det som ligger allerede? Det må da kunne lukkes efter en venlig men bestemt henvendelse fra co-Admin!
Så vidt jeghar forstået er der vist ikke noget i vejen for, at der laves regler undrvejs af Admin og Co. At lukke gamle ubesvarede spørgsmål, evt. med fratagelse af point kunne måske være en (ny) regel, som meget hensigtsmæssigt lige blev indført. I øvrigt må det kunne gøres nogenlunde automatisk så arbejdet for Admin blive minimeret.