Avatar billede intel4004 Novice
25. maj 2002 - 01:25 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

Tjeck lige den her

Jeg har arbejdet intenst de sidste 7 dage...

Tjeck den ud på http://www.hardbytes.dk/frametest.asp

Prøv også lige gæstebog og forum, det skulle virke.

Hvad synes i om farver, design og forsøg på benyttelse
af PHP...

Mvh Intel4004
(virker den ikke kan det være fordi min computer offline, jeg har den liggende lokalt)
Avatar billede mr-bob Nybegynder
25. maj 2002 - 01:28 #1
den er sku fed nok! kan godt lide grå-toneren, men syntes der skal være en lille "nyance" i top-banner/logo-et!
keep up the good work!

Mr bob
Avatar billede xhrip Nybegynder
25. maj 2002 - 10:46 #2
"Tilmelder man sig denne database af gamle FU elever, vil man få sig et personligt
6 cifret elevnummer og et kodeord. Med disse 2 oplysninger kan man senere ændre
de oplysninger man har givet om sig selv(navn, adresse, årgang)." står det der ikke lidt mange gange ?
Og har du brugt PHP?? For hvis du har hvorfor så gemme i .asp?
Ellers fed side!
Avatar billede pryds Nybegynder
25. maj 2002 - 11:20 #3
http://www.ddmar.dk/soeren/scr/ting/screen.jpg

Hmmm, den ser ikke så fiks ud i opera.

Og ja nu kommer der sikkert en masse M$ folk og siger at alle bruge IE, for det kan jo læses i jubiis ny 'undersøgelse'
MEn faktisk identificerer fx. opera sig som MSIE 5.0 hvis ikke man har lavet det om.
Så jeg gir' ikke meget for de undersøgelser fra jubii.

Men altså hvis du vil følge W3C standarderne så prøv validatoren på http://www.w3.org/ så har du nok en del at tage fat på.
Avatar billede intel4004 Novice
25. maj 2002 - 11:51 #4
Yep...jeg er næsten sikker på at enhver validator service vil gå nedenom og hjem hvis de skal validere min side, alt det der med kode standarder er altså noget der kommer til allersidst...simpelthen...

Angående opera så må der være nogle ting i mit css-scripts som den ikke helt tolker som IE gør det(åbenlyst)... Men jeg bruger simpelthen ikke opera og har aldrig gjort det(må også komme tilsidst).

Ang. tekst og døde links så er det jo åbenlyst at siden egentlig slet ikke er klar til at ligge online, hvilket den jo egentlig heller ikke rigtig er. Jeg har lavet frametest.asp så jeg selv kan tjecke siden andre steder fra. Prøv selv hovedsiden.

PHP har jeg reel ikke selv programmeret, det ligger kun implementeret i gæstebog og phpbb2 forummet(som jo selvfølgelig er færdige scripts under GPL license).

Men mener i jeg kan lærer at lave hjemmeside?? Jeg er ellers hardware nørd... :)

Intel4004
Avatar billede pryds Nybegynder
25. maj 2002 - 11:54 #5
"Men jeg bruger simpelthen ikke opera og har aldrig gjort det(må også komme tilsidst)."

Heh, for det er jo også kun dig der skal se på siden ;-)
Avatar billede intel4004 Novice
25. maj 2002 - 12:00 #6
Nej...det er det selvfølgelig ikke, men jeg må nok sige at jeg selv må lave nogle grænser for hvilken kompatibilitet jeg selv er tilfreds med. Hvad jeg mente var at jeg faktisk helt havde glemt at der var en browser kaldet opera. Jeg tror jeg havde den installeret på forsøgsbasis under windows 95 eller 98 men den røg jo hurtig ud igen...

Det er altså også min opfattelse at IE er den mest benyttede browser...og derefter kommer opera eller netscape(måske endda i den rækkefølge)...

Intel4004
Avatar billede intel4004 Novice
25. maj 2002 - 12:04 #7
pryds>> Men jeg har da gemt dit screenshot til senere evaluering - nu får vi at se. TAK!

Hvis man virkelig vil være sikker, bør man vel tjecke sin HP med 78 forskellige browsere... :)
Avatar billede pryds Nybegynder
25. maj 2002 - 12:09 #8
Yep der klart flest der bruger IE, og hvis man skal lave side som skal understøttes af alle browsere kan man kode fra nu af og til jul.

Meget er sket med opera siden, det er den bedste browser jeg har prøvet nogensinde :-)

Men hvis jeg ser din side i IE ser den faktisk meget go' ud.
Avatar billede reffak Nybegynder
26. maj 2002 - 16:44 #9
Jeg synes det er en flot side. Designet er gennemført, omend der stadig mangler noget i øverste venstre side, efter min mening. Desuden føler jeg ikke siden er balanceret. På IE6 er der en scrollbar til "indholds-frame'en", der ikke flugter med højre del af topbanner. Jeg tror det ville hjælpe at flytte den. Alternativt måske at lade hele siden være venstrestillet, i stedet for centreret...men det er måske også synd for navigationsbjælken...hmm.

Siden giver et godt indtryk - jeg synes helt afgjort at du kan designe, selvom du siger du er hardware nørd :-).

Noget andet: Jeg forsøgte at teste gæstebogen, uden held. Men det er måske fordi noget er offline, som du siger?

MVH
Avatar billede intel4004 Novice
26. maj 2002 - 17:51 #10
reffak>> Gæstebogen skulle være online igen...

Mange tak for positive kritik. Topbanneret vil sikkert blive ændret 8000 gange inden siden er helt færdig.

Intel4004
Avatar billede mini-man Nybegynder
28. maj 2002 - 10:56 #11
Kan ikke komme ind på siden.

mini-man
www.miniwebdesign.dk