18. juni 2002 - 13:38Der er
7 kommentarer og 1 løsning
SDK, GFX Engine..en snart meget træt spildesigner...
Jeg har siddet i snart en måned og gloet nettet tyndt efter en ordentligt SDK, og efter en game engine som man kan skrive videre på/ modifisere, eller bruge som den er...
Jeg fandt en masse, bras, alt sammen koster det vide ud af øjnene...
Er der nogen som har et forslag eller kender til området... -------------------------------- 1. Vi bruger 3D max så det ville være fedt hvis det understøtter filer fra max... eller har et plug-in til max.. (gider ikke Maya)
2.Spillet skrives i C++, og skal i første omgang spille på PC/Win systemer... -------------------------------- Jeg har allerede kendskab til - Havok SDK, - Sequel SDK - MadOnion,og Ogre Enginen... så dem behøver i ikke at nævne..
Det må godt være up-to date gfx som afvikles fra dem... Commadore 64 lignende forslag bliver ikke point givet... (ikke noget ondt om C64'eren, havde selv en og var vild med de små firkantede mænd som hoppede rundt... Men ikke helt den standart vi søger)
-også meget gerne en kommentar om erfaringer med OpenGL(det flexible) Vs. DirextX (Microsoft-snask)....
...ja vi er nybegyndere på spil området, og ja vi ved godt at det koster penge... men vi har 3 fede konsepter, en flok seje designere...vi mangler bare lige det der... ..blop.. ...blop... nu henter jeg kaffe...
DirectX SDK'en indeholder en plugin til 3DS Max, til at eksportere .x-filer (DirectX's format), måske det var noget..?
DirectX er, efter min mening, noget af det mest geniale MS har lavet og der findes også wrapper SDK's hertil, hvis i ikke har lyst til at bruge den direkte. Det skal dog siges at der er rigtig mange gode eksempler med til DX SDK'en, som alle bygger på et fælles frame work og derfor er ret lette at gå til...
...i spørger nok jer selv om hvilken type spil vi vil lave... nå ja men så her da: Max Payne uden alt skyderriet... krydset med PoliceQuest5/SWAT3... altså realtime 3D (med untagelse af PQ5)...
Jeg har tidligere brugt nogle wrapper SDK's, bl.a. til DirectX, men hvis det er avancerede 3D-spil i vil lave, vil jeg anbefale jer at lave jeres egne texture/mesh managers osv. Hvis der skal ordentlig ydelse på, kræver det ofte en mere specialiseret fremgangsmetode end hvad mange wrapper-SDK's kan tilbyde.
hov du fik dem alle?!! skidt med det... Nej vi er sku meget i tvivl... jeg takker for hjælpen...
Synes godt om
Ny brugerNybegynder
Din løsning...
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.