Avatar billede alring Nybegynder
25. oktober 2002 - 18:25 Der er 7 kommentarer

foto på site - antisave

hvordan elimineres muligheden for at fotos på dit site kan 'save as a picture'
Avatar billede hejmedmigselv Nybegynder
25. oktober 2002 - 18:27 #1
Hmm. Hvis det er for at andre ikke skal kunne "stjæle" dine billeder, tror jeg godt du kan give op.
Under alle omstændigheder kan folk bare tage et screenshot!
Avatar billede Slettet bruger
25. oktober 2002 - 18:27 #2
Det kan du ikke eliminere.

Du kan gøre alt muligt pjank for at irritere brugeren, men han vil altid kunne gemme dit billede.

- screendump
- indtaste den direkte sti til billedet
- vis kilde
- kopier > sæt ind i f.eks. PhotoShop

Hvis du er seriøs kan du lægge en form for vandmærke i/på dine billeder, enten et synligt eller et skjult.
Avatar billede startfirma.dk Nybegynder
25. oktober 2002 - 18:28 #3
Jeg ved det ikke, men hvis jeg så bare tager et screen-shot, kan jeg så ikke ramme samme billedekvalitet?

Mvh www.startfirma.dk
Avatar billede startfirma.dk Nybegynder
25. oktober 2002 - 18:28 #4
...nå der var vist enighed :)
25. oktober 2002 - 18:35 #5
(*psst* Startfirma spm/274430 ang. signatur)

Det bedste ville nok være at lave en Copyright linie7eside hvor der står hvad man må kopiere / ikek kopiere.

/Casper
Avatar billede knudgert Nybegynder
25. oktober 2002 - 20:18 #6
Uanset, hvad der står på en side og evt. kluntede forsøg på at forhindre gemfunktion, så må jeg gemme billedet på harddisken til eget brug og lave et print til eget brug.
Jeg må ikke offentliggøre billedet eller forære det udprintede billede til naboen.

Sæt en teks med navn f.eks. på billedet f.eks.

Alt det med at folk skal forhindres i at gemme et billede er noget hysterisk pjat.
Avatar billede thomasledet Nybegynder
26. oktober 2002 - 12:35 #7
samme gælder forøvrigt forsøg på at skjule html-koden... det er også ret plat, for det har ingen effekt... kan browseren læse koden, så vil brugeren også ALTID (ligegyldigt hvad en forfatteren af dokumentetet laver af "smarte" ting) kunne se sovsen... sådan er det... lev med det...

hvis du vil have, at folk skal kunne se dit billede, så kan det også gemmes... hvis du ikke vil have, at folk kopierer din billeder, så lad være med at smide dem på nettet - det er den eneste mulighed for at undgå det...