Avatar billede hviid Nybegynder
21. november 2002 - 08:48 Der er 6 kommentarer

internet explorer kan ikke åbne mere end et vindue

jeg har for ca. 2 måneder siden opgraderet til windows xp home, som jeg har været glad for, men nu har jeg fået et problem med internet explorer som jeg håber i kan hjælpe med.

når jeg klikker på et link kan jeg simpelthen ikke åbne det, hvis linket er lavet så det åbner en ny side, hvorimod der ikke er noget i vejen, hvis jeg klikker på et link, der åbner i samme vindue.

man kan selvfølgelig sige, at det kan være rart at slippe af med pop-ups, men i længden holder det selvfølgelig ikke, jeg har prøvet diverse små internet-tweak programmer, men intet hjælper, så nu er eksperten sidste chance, hvis ikke jeg skal bruge en week-end på at formattere.

for at belyse hvad jeg mener, kan jeg henvise til hjemmesiden www.kristian.denmark.com - normalt og også hos mig, hvis jeg bruger opera, åbner der sig altid et vindue med en reklame bagved hjemmesiden - det kommer ikke mere. det eneste link der virker, er det interne link til "spillesiden", der jo åbner sig i samme vindue, mens ingen af de eksterne links virker - heller ikke det ovenpå "Malling ved Århus", der skal udløse en popup-vindue med et kort.

når jeg nævner hjemmesiden her er det som eksempel, problemet er som sagt det samme på alle websteder, den eneste måde jeg kan få åbnet mere end et vindue i explorer er ved at klikke på ikonet i process-linjen, mens programmet kører i forvejen.

jeg har en pop-up killer installeret, det hjælper ikke, at jeg slår den fra. jeg har prøvet at (gen)installere java virtual machine, samt som sagt prøvet nogle forskellige småprogrammer, der skulle kunne tweake explorer - et af dem hed ie doctor, ingen af disse ting har hjulpet, så jeg har afinstalleret dem igen.
Avatar billede hviid Nybegynder
21. november 2002 - 09:05 #1
jeg glemte at skrive, at jeg inden jeg oprettede dette spørgsmål, havde kigget diverse forum igennem og fandt bl.a. dette "Prøv at gå i start  -  kør  skriv så :  regsvr32 urlmon.dll  og klik
så på ok, og hvis det ikke hjælper så gå igen til kør og skriv :
regsvr32 actxprxy.dll  tryk ok og derefter  regsvr32 shdocvw.dll
og tryk ok, det plejer at hjælpe." i en nyhedsgruppe, men det kunne desværre ikke hjælpe her
Avatar billede i-know.dk Nybegynder
21. november 2002 - 09:11 #2
Har du prøvet at genindstaler din IE ?
Avatar billede hviid Nybegynder
21. november 2002 - 09:23 #3
det kan man ikke, efter et øjeblik bliver installationen afbrudt, og der står, at jeg allerede har den nyeste version af internet explorer
Avatar billede i-know.dk Nybegynder
21. november 2002 - 09:30 #4
Nu ved jeg ikke på hvilken måde du prøver på men prøv evt at se denne guide.

http://www.it-ekspert.dk/spm/219
Avatar billede hviid Nybegynder
21. november 2002 - 19:11 #5
jeg havde ikke set den guide før, men det var da rart at lære at afinstallere explorer. på det tidspunkt havde jeg de bedste forhåbninger, men da jeg så skulle genstarte mangledes der en aller anden fil til logon, så jeg kunne kun genstarte og det skete så igen og igen og igen...
så nu har jeg formatteret c-drevet, det har jeg mistet mine nyeste e-mail ved og mine nyeste bogmærker, men det kunne selvfølgelig være værre, nu kan explorer i det mindste åbne alle de vinduer det skal være igen, så tilbage er bare en masse hårdt arbejde med at geninstallere programmer og spil.
eftersom jeg åbenbart ikke er den eneste der er rendt ind i det problem med ie6 lader jeg spørsmålet stå åbent i håb om at få et godt tips.
Avatar billede i-know.dk Nybegynder
28. november 2002 - 09:00 #6
Jeg er da kedaf det ikke virked for dig men er du sikker på det var samme sprog version du hented ?

Men ellers næste gang kan du nøjes med en repration..