Avatar billede vibekat Nybegynder
15. oktober 2000 - 17:00 Der er 11 kommentarer

1MegModem fra CC - Edimax Adapter

Har kørt ISDN uden problemer og nu fået leveret 1MegModem fra CC for 10 dage siden - (der har også været en tekniker for at \"ordne\" stikket i væggen).. men først haft tid til at installere i dag.
....
Edimax Adapter EN9130TXA er sat i pc\'en og Cisco 677 ADSL DMT Router forbundet som beskrevet.
Har fulgt CC\'s installationsvejledning for denne ruter på Win98.. dvs disabled DNS og WINS samt valgt \"Hent automatisk en IP-adresse\" og genstarted pc\'en.
Har ligeledes konfigureret IE til LAN og slået alle markeringer fra som beskrevet -  MEN kan ikke komme ind på hverken http://adsl.cybercity.dk eller http://212.242.42.45.
hvor den automatiske skulle hente en IP-adresse.
Er der et klogt hoved, der kan hjælpe mig ??

Hilsen
Vibekat
Avatar billede mufle Nybegynder
15. oktober 2000 - 17:30 #1
Er du sikker på at CC overhovedet har sat det i drift? Jeg har selv cisco 677 fra CC og det tog 3 uger efter stikket var instaleret før det virkede.
Ring til support på 33339496 og brok dig. Og ring så igen og igen. De er sløve i opstarten, men det kører godt når det er i gang.
Avatar billede vibekat Nybegynder
15. oktober 2000 - 17:35 #2
Jeg har fået brev om at det skulle virke .. og vil selvfølgelig ringe til support, når de har åbent og jeg er hjemme..:-))
Lyder dejligt at det kører, når det først er kommet i gang.

Avatar billede mufle Nybegynder
15. oktober 2000 - 17:52 #3
Jeg fik også brev, og blev flere gange lovet det igang \"i løbet af dagen\", men det tog stadig 3 uger, 13 opkald til support, 3 samtaler med en CC tekniker og 2 emails før de fik det sat i sving....
Avatar billede vibekat Nybegynder
15. oktober 2000 - 17:59 #4
Okey.. hvis det samme er tilfældet her skal du nok få de 100 points...:-))))
Har allerede \"broket\" mig pr. e-mail til supporten *SS*
Avatar billede mufle Nybegynder
15. oktober 2000 - 18:09 #5
Jeg tror ikke du skal bekymre dig om dine indstillinger - jeg har selv de samme uden problemer (dog med et andet netkort).
Dagen før mit kom i drift sankkede jeg med en tekniker, der sagde \"Hov, du har ikke fået tildelt en IP\". Smukt. Ö¿Ö

De kan forøvrigt godt være et par uger om at svare på email.....
Avatar billede vibekat Nybegynder
15. oktober 2000 - 18:16 #6
Sendte mail fordi de ikke har support om søndagen... ved godt det kan tage nogen tid..:-((
men kan først ringe til dem på fredag.
Når jeg bare sætter telefonen til er der ingen forbindelse. - Virker den først, når der er tildelt en IP-adresse ??? - Jeg har intet kendskab til dette og m.h.t. hvordan telefonen fungerer sammen med routeren, er der ingen vejledning, så jeg regner blot med, at den skal sættes i et \"dobbeltstik\" sammen med routeren...- er det korrekt ??
P.t. har jeg både FastPris og 1MegModem... så det tjener CC jo fedt på.. kan være det er derfor de er så langsomme..:-))
Avatar billede polaris2000 Nybegynder
15. oktober 2000 - 18:31 #7
Hvis du ikke kan få kontakt på http://212.242.42.45 (deres dns-server) er der fejl på forbindelsen fra dig og ud til centralen.

Hvis Wan/Lnk og Lan/Lnk begge blinker grønt er der ok forbindelse til modem.
Hvis der ikke er grønt blink, fejlmeld til supporten.
Avatar billede mufle Nybegynder
15. oktober 2000 - 21:52 #8
Jeg forstår ikke hvad du mener med telefonen. Har du ikke fået sat et eksta stik op til routeren? Jeg tror ikke du kan køre telefon og router på samme linie med CC.

Mht. de grønne lamper, havde jeg grønt fra dag 1, men stadig ingen forbindelse.

Den tid det bliver forsinket bliver lagt til din næste periode, så du betaler ikke dobbelt.
Avatar billede rune_mariboe Nybegynder
17. oktober 2000 - 19:07 #9
mufle«Det er kun i specielle tilfælde, man får et separat stik til routeren (1Meg modemet)...
Avatar billede vibekat Nybegynder
20. oktober 2000 - 09:07 #10
Er foreløbig kommet så langt at jeg ved forbindelsen er sat rigtigt op, samt at jeg er tildelt en IP-adresse og at der er \"hul\" igennem. Fejlen menes at ligge i netværkskortet, så jeg skal have fat i Zeitech i dag for at høre om de kan hjælpe mig.
Vil også lige sige, at jeg fik svar på min mail til CC support i løbet af 48 timer.
Avatar billede mufle Nybegynder
13. november 2000 - 00:39 #11
Er du kommet på, og fandt du ud af, hvad problemet var?
Avatar billede Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.

Loading billede Opret Preview
Kategori
IT-kurser om Microsoft 365, sikkerhed, personlig vækst, udvikling, digital markedsføring, grafisk design, SAP og forretningsanalyse.

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester