Avatar billede themosh Nybegynder
10. januar 2003 - 14:38 Der er 20 kommentarer

Hvordan finder man en partner?

Jeg har en god ide og er selv ved at føre den ud i livet med der er pokkers meget arbejde til 1 mand. plus jeg kunne godt bruge en andet hovede til at hjælpe med at få ideer.
Jeg ved der er mange derude som også tænker på at starte en mindre virksomhed op. Men hvordan finder man dem???
Avatar billede iknow.dk Nybegynder
10. januar 2003 - 14:40 #1
Jeg vil anbefale dig at prøve www.startfirma.dk - her er der store kompetencer netop i opstart af virksomheder :)
Avatar billede themosh Nybegynder
10. januar 2003 - 14:44 #2
sprøgsmålet lød ikke på opstart af firma men om hvordan man finder en partner!
Avatar billede startfirma.dk Nybegynder
10. januar 2003 - 14:45 #3
Søger efter dem i relevante fora...  hvis det er en webdesigner ville eksperten være et godt sted osv.
Avatar billede startfirma.dk Nybegynder
10. januar 2003 - 14:46 #4
Husk at have en forretningsplan, så en evt. partner har chancen for at vurderer idéen på et sagligt grundlag :)
Avatar billede movingrok Nybegynder
10. januar 2003 - 15:11 #5
Hvilken type af partner søger du?
Skal din partner være placeret geografisk samme sted som dig?
Hvor bor du?
Jeg har selv været i gang længe og har ikke fundet min(e) partner(e)
Avatar billede hoejrup Nybegynder
10. januar 2003 - 15:12 #6
En forretningsplan fortæller ikke noget værdien af idéen. Den siger kun noget om, hvad man har tænkt sig at gøre. Samt hvilke forventninger man har til fremtiden. Så du kan overbevise dem du skal låne kapital af.
Men det går sjældent, som beskrevet i en forretningsplan. Derfor skal du hele tiden revidere den.

Hvis det er en opfindelse, så bør du kontakte Teknologisk Institut. Der har den faglige ekspertise på området.

/per
Avatar billede Chewie Novice
10. januar 2003 - 15:35 #7
Ja startfirma er til godt sted til formålet (der fandt jeg min samarbejdspartner)
Avatar billede jelzin1o1 Nybegynder
10. januar 2003 - 16:01 #8
Rigtig mange har fundet en ny partner på www.dating.dk
Avatar billede Chewie Novice
10. januar 2003 - 16:01 #9
LOL
Avatar billede caroc Praktikant
10. januar 2003 - 16:02 #10
themosh --> inden for hvilket område leder du efter en partner?
Avatar billede startfirma.dk Nybegynder
10. januar 2003 - 16:03 #11
Hoejrup> "En forretningsplan fortæller ikke noget værdien af idéen"

...det er da lige præcis det den gør!! Det er på baggrund af denne man kan vurderer "værdien" !
Avatar billede themosh Nybegynder
11. januar 2003 - 13:01 #12
Placeringen er ligegyldig da arbejdet vil være gennem online kontakt. Men de egenskaber den partner jeg søger skal have er, programering i php eller asp, webdesign generalt.
Jeg kan ikke præcenter en forretnings plan da jeg ikke har lavet en endnu.
Jeg ønsker at lave den i sammenarbejde med min partner.
Avatar billede searchz Nybegynder
11. januar 2003 - 15:58 #13
ingen forretningsplan? intet problem!

Men du kunne da gøre dig den ulejlighed at komme med en idebeskrivelse, så mulige emner har en reel chance til at vurdere om projektet har interesse, om de besidder de egenskaber/faglige kompetencer der kan være med til at bringe dit projekt i luften.

Og mindst lige så vigtigt! Hvad er din egen rolle/relation i projektet?
Avatar billede themosh Nybegynder
11. januar 2003 - 16:04 #14
Dette er ikke et helt normal projekt, derfor kan jeg ikke afsløre sådanne ting i et forum som dette.
Avatar billede searchz Nybegynder
11. januar 2003 - 16:18 #15
Jamen så kan jeg bedre forstå din situation :-)
Avatar billede theprofessor Nybegynder
14. januar 2003 - 15:25 #16
hvis du vil gå iværksættervejen, kan du f.eks. kig på
www.startfirma.dk
www.d-i.f.dk
www.venturecup.org
eller din lokal TIC center, der har gratis iværksættervejledning
samt erhvervs- og selskabsstyrelsen
Avatar billede locturian Nybegynder
22. januar 2003 - 18:14 #17
Hej TheMosh, jeg er måske interesseret? Skriv mig en mail på loc@locturian.dk

/Loc out
Avatar billede ronnieg Nybegynder
30. januar 2003 - 15:10 #18
Themosh skriv til mig på ronnie@sitevision.dk
Avatar billede thomb_p Nybegynder
12. februar 2003 - 12:39 #19
Jeg er selv igang med at starte firma op (Freelance), Jeg har sagt mit job op, og har kastet mig ud i det.. jeg har PT et par kunde opgaver hvor jeg rådgiver om design, opbygning og bruger venlighed. Ellers får de en komplete ASP/MySQL løsning, hvor de kan få tilhørende admin moduler med til at om konfigure siden/siderne. Hvis du har et godt initeritiv eller stadig har mod på dit projekt så er du velkommen til at kontakte mig og vi kan eventuelt mødes og snakke om det.

Med venli hilsen

Thomas Bryder Pedersen
thomas@irishcoffee.dk
Avatar billede mranders Nybegynder
14. februar 2003 - 23:15 #20
jeg vil gerne høre mere. Jeg kan:
-ASP
-Access (database)
-Lidt Flash
-html/css
-Lidt javascript
-Lidt grafik

skriv på mr.anders@stofanet.dk eller mrandersdk@hotmail.com