Avatar billede foxwell Nybegynder
16. januar 2003 - 20:38 Der er 6 kommentarer

brainstorm

Hej Experter,

jeg skal lave et logo til et eventfirma (sådan ét hvor man kan booke sumodragter, paintball, bungee, strippere, limosiner, osv.).

Jeg leder efter et eller andet som kan symbolisere dette koncept, så jeg kan bruge det til logoet.

Eksempel 1:
hvis det var et site om øl (ølglas, ølflaske, ølkrus, øletiket, osv.)

Eksempel 2:
hvis det var et site om bowling (bowlingkugle, kegler, spare/strike symboler, bowlingsko, osv.)

Hvad kunne symbolisere et eventfirma? =)

//foxwell
Avatar billede stroehm Nybegynder
16. januar 2003 - 20:47 #1
De "Temaer" som de forhandler - andet ville vel være misvisende?
altså: sumodragter, paintball, bungee, strippere, limosiner, osv.

Andet ville nok kun virke på udvalgte målgrupper - er mål gruppen ikke alle?
Avatar billede ebe Praktikant
16. januar 2003 - 21:53 #2
hvad med en stripper i en sumodragt som jumper bungee fra en limosine og bliver plastret til med paintballkugler???? :)
Avatar billede blegansigt.com Nybegynder
17. januar 2003 - 10:27 #3
Et logo skal ikke nødvendigvis symbolisere hele konceptet...

Prøv at finde et logo, der gør det... - og med en så bred vifte af enkelte events, er det umuligt at lave et logo med de forudsætninger. - Prøv istedet at finde et symbol, der har noget at gøre med det overliggende koncept...
Events har jo noget at gøre med, at foretage sig noget aktivt, man ikke prøver hver dag...
Det var måske en idé, at overveje, om logoet ikke hellere burde være navnet på firmaet i et individuelt design, der udstråler dynamik og fest/farver...
Så kan man krydre hjemmesider og andet grafisk materiale med billeder af aktiviteterne...
Jeg ville koncentrere mig om, at lave et flot navnetræk, og så gøre mig umage med et generelt overliggende design til grafiske markedsføringsprodukter...
Avatar billede foxwell Nybegynder
17. januar 2003 - 11:13 #4
blegansigt> glad for at der er nogen der har forstået det =) det skulle være det overliggende koncept, ikke et enkelt af de underliggende... ville dog gerne have noget grafisk med i logoet ud over navnetrækket, men kan godt være at jeg bare må lave noget dynamisk abstrakt.

forslag er dog stadig velkomne...
Avatar billede and.vang Nybegynder
18. januar 2003 - 15:46 #5
En limousine med en masse almindelige dødelige mennesker, der holder fest indeni synes jeg virker meget symbolsk. Stripper er måske ikke lige det rigtige, men bungee kunne måske godt bruges?
Avatar billede design Nybegynder
12. juni 2003 - 21:53 #6
Noget i retning af james bond med pistol, cocktail, balloner, en letpåklædt palliet-sild der hænger op af ham, en limousine i bagrunden, evt. en bygning måske et slot, kegler, bowlingkugler etc. i forgrunden. Og så selvfølgelig et godt navn.