Avatar billede admin Novice
06. maj 2003 - 14:21 Der er 39 kommentarer

Dårlige titler

Jeg er ved at lave en funktion der advarer spørgsmål opretter om at titlen indeholder ord eller tegn som ikke bør bruges og søger hjælp til hvad jeg skal kigge efter.

Skriv ikke links men lister over hvad der ikke bør indgå i en titel, såsom:

- hjælp
- !!!
- HASTER
o.s.v.
Avatar billede game_tracker Nybegynder
06. maj 2003 - 14:26 #1
syntes 1 ! er ok men ikke flere og man må ikke skrive med stort (kun det første bukstav)
Avatar billede ole_madsen Ekspert
06. maj 2003 - 14:33 #2
Titler hvor kun et ord indgår, burde også være bandlyst :-)
Avatar billede geforce3 Praktikant
06. maj 2003 - 14:42 #3
"Hvorfor?!?" Hvis den kun indeholder det:)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
06. maj 2003 - 14:50 #4
HjæææælP

fra et aktuelt spørgsmål. Måske du skal bruge regulære udtryk ;)
Avatar billede admin Novice
06. maj 2003 - 14:51 #5
Det gør jeg også, ellers ville det være en svær jagt :)
Avatar billede game_tracker Nybegynder
06. maj 2003 - 14:57 #6
admin> arbejder du stadig på exp efter det blev solgt
Avatar billede admin Novice
06. maj 2003 - 15:00 #7
ja :)

Vedr. store bogstaver, er det vel acceptabelt når det er i forbindelse med HTML, ASP, PHP, SQL o.s.v. Hvordan klarer vi den?

En løsning ville være at der skal være små bogstaver i titlen?
Avatar billede fcs Novice
06. maj 2003 - 15:04 #8
Advarsel!!!

Se her

Point (som i overskriften "200 point på højkant her")

Jeg grubler lige over om der er flere (hvilket der jo nok er)

Hygge

FCS
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
06. maj 2003 - 15:09 #9
"point til <brugernavn>" er vel ok
Avatar billede admin Novice
06. maj 2003 - 15:10 #10
enig, jeg tester kun for "\d point", hvilket til jer der ikke kender regulære udtryk, betyder at man ikke kan skrive "200 point".
Avatar billede admin Novice
06. maj 2003 - 15:11 #11
sorry: "\d+ point"
Avatar billede dmcn Praktikant
06. maj 2003 - 15:30 #12
Måske noget med fuck, lort, pis osv.? Det ser *meget* grimt ud når overskrifterne præsenteres på computerworld.dk og pcworld.dk.
Avatar billede game_tracker Nybegynder
06. maj 2003 - 15:50 #13
ide kunne være at i overskrivetn vil det ikke blive vist hvis man skrev "fuck admin" (sry bare et fx) så vil der kun komme til at såt admin eller **** admin
Avatar billede game_tracker Nybegynder
06. maj 2003 - 15:51 #14
såt=stå
Avatar billede geforce3 Praktikant
06. maj 2003 - 18:13 #15
Admin, jeg fandt en fejl for noget tid siden, men ved ikke om der er nogen der har set det http://www.eksperten.dk/spm/346727
Avatar billede fromsej Praktikant
06. maj 2003 - 18:27 #16
Kan det laves så en overskrift ikke kan indeholde tre ens tegn uden et andet tegn imellem, ville mange overskrifter alá Hjææællllllppppp osv. kunne undgås.
Avatar billede htm Nybegynder
06. maj 2003 - 20:39 #17
Alle hv-ord hvis de står for sig selv i titlen (Hvorfor, hvordan, hvilke etc.)
Avatar billede admin Novice
06. maj 2003 - 22:41 #18
hvis der kun er 1 ord vil den melde fejl.
Avatar billede eagleeye Praktikant
07. maj 2003 - 14:33 #19
Hvad hvis man skriver :  hjælp til foto sikkerhed..
Så skal man efter det nye system skrive :  foto sikkerhed..
Eller??
I det eks syntes jeg ikke det gøre noget står hjælp i titlen.

Et anden eks som jeg syntes bør ungåes:  ASP hjælp
Det spørgsmål ser vi ca. hver 3. dag i ASP kategorien. Det giver jo ligesom sig selv at man skal havde hjælp til ASP når det er oprettet i ASP kategorien.

Et andet ord som ikke skal så alene er :  fejl
Igen kan fejl indgå i seriøse overskrifter.
Eks på god: Fejl i connection til databasen.
Eks på dårlig: Fejl i script

Her en klassiker i dårlig title:  HJÆLP HASTER - hvad er der galt ?
Avatar billede eagleeye Praktikant
07. maj 2003 - 14:53 #20
Hvis den kun tillader et ord så kan man ikke skrive: loginsystem
Så prøver man, som heller ikke går : hjælp til loginsystem

Det jeg prøver at vise er at man godt kan lave seriøse overskrifter med ordne fejl, hjælp m.fl. Og eksvis denne vil gå igennem da det ikke indeholder ulovlige ord:  Hvad er der galt?
Andet eks fra eksperten, her med stave fejl:  Hvad er de galt??

Andre overskifter som bør ungåes:
Fejl...!!
fejlen??
hva sker der ??
Simplet ... (Eller ikke)?
HJÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆLP!!!!!!! ;-)
ASP (nem)

Andre Ord:
-    hmmmmm    , hhhmmm  i forskellige varianter

P.S: Alle eksempler på titler er rigtige titler taget fra eksperten.
Avatar billede eagleeye Praktikant
07. maj 2003 - 14:56 #21
Det med  ASP (nem)  kunne lige så vel være PHP (nem) eller andet sprog.
Avatar billede htm Nybegynder
07. maj 2003 - 15:07 #22
Andet der også bør undgås er

nemme point
nemt spørgsmål

Desuden bør paranteser udelukkes helt i overskriften - det er ofte der står (200 point) eller lign.
Avatar billede admin Novice
08. maj 2003 - 12:47 #23
Følgende er nu implementeret:

reg.exp: '/(^|\s)(\W{2,}|haster|se her|hva[d|] er der galt|hva[d|] sker der|nemme point|nemt spørgsmål|\d+ point[s|]|fuck\S*|lort\S*)(\s|$)/i'
Hvilket betyder at følgende vil give fejl:
- f.eks. !! / ?? o.s.v.
- haster
- se her
- hva(d) er der galt
- hva(d) sker der
- nemme point
- nemt spørgsmål
- X point(s)
- fuck*
- lort*

reg.exp: '/(([a-z])\2{3,})/i'
Hvilket betyder at gentagelser af bogstaver flere end 2 gange giver fejl. F.eks. hjææælp

reg.exp: '/([a-z]{2,})/'
Hvilket betyder at skriver man kun store bogstaver meldes fejl.

reg.exp: '/^(\w+ hjælp|\w+ fejl|fejl i script)$/i'
Hvilket betyder at f.eks. disse giver fejl "asp hjælp", "* hjælp", "asp fejl", "* fejl", "fejl i script"

Ligeledes meldes fejl, hvis titlen kun indeholder 1 ord.

Test det gerne, men undlad at oprette spørgsmål. Dette kan gøres ved f.eks. ikke at skrive noget i spm teksten.

Tak for hjælpen indtil nu :)
Avatar billede eagleeye Praktikant
08. maj 2003 - 19:23 #24
haster
Avatar billede htm Nybegynder
08. maj 2003 - 20:04 #25
Måske skulle man også fjerne muligheden for ordet spørgsmål i titlen?

Og uhæmmet brug af !!! og ???? i slutningen.

Kunne også tænke mig at " blev fjernet som muligt, det er forvirrende at se på en titel der er omkranset af "
Avatar billede admin Novice
09. maj 2003 - 07:54 #26
læs ovenstående. begge vil give fejl.
Avatar billede eagleeye Praktikant
09. maj 2003 - 08:44 #27
Ja ???? giver ihvertilfælde fejl på når jeg forsøger at oprette et sprøgsmål.
Jeg har prøvet det et par gange og det virker umiddelbart kanont.

Dog kan jeg oprette spørgsmål med disse tilter:
hva er der galt
hva sker der?

Udoverdet så kan man jo blive ved med at finde på dårlige titler som eksvis:
hvor er fejlen?
Avatar billede admin Novice
09. maj 2003 - 12:45 #28
ok, der må være en fejl i min reg.exp. Jeg ser på det :)
Avatar billede fcs Novice
11. maj 2003 - 20:40 #29
Husk at lukke spørgsmålet ;-)
Avatar billede fromsej Praktikant
11. maj 2003 - 21:09 #30
fcs>>det kan være der skal en anmeldelse til. ;o)
Avatar billede melange Nybegynder
12. maj 2003 - 15:32 #31
admin << det er også muligt at lave titler som den her:

en hel masse tekst HJÆLP!!!
Avatar billede eagleeye Praktikant
31. maj 2003 - 13:06 #32
Eks på title som lige er kommet igennem:
HJÆÆÆÆÆLP guestebook vil ikke skrive til database

Hvis man kunne få HJÆÆÆÆÆLP væk var det en udemærket title.
Avatar billede fromsej Praktikant
31. maj 2003 - 13:09 #33
Skal her aldrig lukkes?*G*
Eagleeye>>Jeg så det godt, men troede det var et gammelt spørgsmål, men så er filteret åbenbart ikke 100% endnu.
Avatar billede exp Juniormester
02. juli 2003 - 16:47 #34
Den her titel er også træls:
http://exp.dk/spm/371805
Avatar billede varmeskud Praktikant
16. oktober 2003 - 13:43 #35
Haha en amin som selv glemmer at lukke sit eget spm. Men okay vi er alle mennesker
Avatar billede exp Juniormester
16. oktober 2003 - 14:09 #36
hehe :-)
Avatar billede kenp Novice
05. juni 2004 - 13:38 #37
hummm mon der ikke skal lukkes her igen!
Avatar billede webcreator Nybegynder
05. juni 2004 - 13:43 #38
Jeg synes det er irriterende, at man ikke må skrive :
"PHP problem - MySQL virker ikke"

Hvorfor forbyde brugen af - ?. I stedet kan så benyttes _, hvilket virker endnu mere underligt.

Men ellers er jeg glad for den nye funktion. Er selv træt af "HASTER !!!"-titlerne :-)
Avatar billede serverservice Praktikant
30. juli 2004 - 18:28 #39
Luk det spm. eller ved du ikke hvordan?