Avatar billede itonly Nybegynder
21. maj 2003 - 12:43 Der er 3 kommentarer

Søgning på postnummer

Hej!

Jeg ved ikke helt hvor dette spm. hører til, da jeg ikke aner hvordan det problem jeg har, klares.

Jeg går ud fra det er en databaseløsning, men hvordan?

Jeg skal lave en hjemmeside, hvor der skal være mulighed for at søge på "butik X" i et givent område efter postnummer.

Altså: En søgebox... jeg skriver ex. 4000 (Roskilde) og outputtet skulle så være "Adressen er blablabla nr. bla" eller hvis der ikke lige findes nogen "butik x" i område 4000, så ville jeg gerne have at alternativer i en radius af 20 km skulle blive vist.

Hvordan gøres dette??

Jeg er ret bevidst om hvad databasen/søgefunktionen skulle kunne, og tror i grunden heller ikke det er særlig kompliceret, men hvordan laves det?? Hvordan implementeres det på siden? Hvordan gribes det an?

MVH "EN MINUS TEKNISK" J
Avatar billede fri-hash Nybegynder
23. maj 2003 - 11:45 #1
det er vist ikke meget respons der har været her...

ud fra de givne oplysninger er det også ret svært, den optimale løsning vil være afhængig af datastruktur, mm.

Jeg har et lille men seriøst webbureau som vil kunne hjælpe dig til en meget rimelig pris, hvis du er interesseret (du kan jo viderefakturere din omkostning til kunden, hvis det er)
Avatar billede itonly Nybegynder
26. maj 2003 - 10:33 #2
Hej :)

Hvad er "en meget rimelig pris" ?

Send evt. mail.

Mvh Janne@vibeholms.dk
Avatar billede WordpressGeek Praktikant
11. januar 2020 - 11:45 #3
Kan du lave et i Wordpress, eller alternativt lave et i HTML og Javascript i samme fil? Inkl. listen over postnumre,
Der er 8 zoner i vores model og 2 palletyper som køres efter en pris-tabel.