Avatar billede martinus197329 Nybegynder
19. juni 2003 - 10:17 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

Billede som baggrund!

Jeg er ved at lave en hjemmeside, og vil gerne have et sort/hvid billede i bagrunden, men vil også have tekst ovenpå selve billedet.
Hvordan gør jeg det?
Jeg bruger det gratis editor prg. Nescape Composer.
Men det er vel samme fremgangsmåde uanset hvad man bruger, fornemmer jeg.

:-)
Avatar billede cdc Novice
19. juni 2003 - 10:19 #1
lav det som bg på siden og byg op i tabeller og iframe rundt
Avatar billede cdc Novice
19. juni 2003 - 10:20 #2
Avatar billede cdc Novice
19. juni 2003 - 10:21 #3
hvis du vil plavere din bg, kan du kigge her: http://www.html.dk/tutorials/css/lektion3.asp
Avatar billede cdc Novice
19. juni 2003 - 10:23 #4
Avatar billede cdc Novice
19. juni 2003 - 10:24 #5
Hvis du ikke vil bruge iframe, kan du bare bruge tabeller, men det er lidt svært at give dig det helt korrekte svar om hvad der er best, da man ikke ved hvordan du vil designe siden, om den skal være centreret hele tiden, højre venstre justeret osv. Men nu har du noget at kommentere
Avatar billede martinus197329 Nybegynder
19. juni 2003 - 10:28 #6
Dvs. Jeg skal lave frames i frames? det kan man godt? Bliver det første billede i frame 1 ikke bare rykket til side af den nye frame?
Jeg er helt ny indenfor hjemmeside brygning, så iframe og css må vente lidt endnu.
Avatar billede donwang Nybegynder
19. juni 2003 - 10:30 #7
Brug hellere et andet program. Feks: www.webwriter.dk
Avatar billede martinus197329 Nybegynder
19. juni 2003 - 10:38 #8
Er webwriter bedre? Er det nemmere at bruge frames? Kan man trække sine feames hen hvor man vil? Og hvad er ellers bedre? Er det Freeware ligesom composeren?
Avatar billede m88m Nybegynder
19. juni 2003 - 12:15 #9
Webwriter er kun til privat brug, og ikke gratis til kommercielt brug.
Men om du alligevel vil bruge den er op til dig.
Avatar billede dotcom1 Nybegynder
19. juni 2003 - 12:19 #10
Jeg tror ikke at /cdc mente at du skulle lave siden i frames, men blot bruge en iframe...ikke helt det samme.