Avatar billede claus.arndt Nybegynder
16. september 2003 - 17:18 Der er 4 kommentarer og
3 løsninger

Internet-telefoni

Nettelefoni er nu gratis hos Skype, men kræver at modtageren har det samme system installeret.
Hvordan ringer man gratis fra PC til en almindelig telefon?
Avatar billede neander Nybegynder
16. september 2003 - 17:24 #1
Godt spørgsmål! Kigger lige med her.
Avatar billede simonvalter Praktikant
16. september 2003 - 17:33 #2
ja ... der er ikke noget nyt i det, af en eller anden grund har du fået medierne til at gå helt amok over den nyhed, som ikke rigtigt er en nyhed.
Og du kan ikke ringe til en alm telefon over det.

det er enda stadig et beta produkt og lignde produkter har været ude og gennemtestet i lang tid før dem.
Avatar billede hub Nybegynder
16. september 2003 - 17:36 #3
Avatar billede ird Praktikant
16. september 2003 - 18:20 #4
http://skype.com/

Står på hjemmesiden
Avatar billede hcichosz Praktikant
16. september 2003 - 19:29 #5
Hej du kan ikke gøre det gratis men du kan godt ringe fra din computer til en alm. telefon vis du har højtaler og migrofon til din computer kan du ringe til en telefon med det inbyggede program i win 98(diael-op)troer også nok man kan med den ny messender men er ikke sikker
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
16. september 2003 - 23:30 #6
Det kan naturligvis ikke gøres gratis da man skal benytte teledumnok's (TDC's) kabler hvilket der skal betales afgift af

http://www.pc2phone.dk/dkindex.shtml er et prudukt på det danske marked

Gratis telefoni via skype er vildt overdrevent.
Tirsdag morgen er en medarbejder mødt senere, fordi han har været til læge og fået vaccinationer til en forretningsrejse. Han havde set nyhederne om morgenen og var helt vild fordi man kunne ringe gratis fra en computer. Vi tog et kig på programmet, og stor var hans skuffelse da jeg viste ham at det var fra computer til computer, og ikke til fastnet-telefon

Om eftermiddagen ser jeg på eksperten at en bruger ikke kan finde det sted hvor telefonnummeret skal indtastes, og i 21-nyhederne præsenteres programmet igen som en verdensnyhed. På Internettet udtaler Anders Hjorth Jensen fra Forbrugerrådet at udviklingen vil sænke priserne på at tale i telefon.

Jeg ved ikke hvem der prøver på at snyde hvem, men programmer af den type har været fremme i adskillige år, med bl.a. ICQ og Messenger som i øvrigt er forudinstalleret på bl.a. Windows XP og tilmed har yderligere funktioner.

Intet telefonselskab vil begynde at ryste i bukserne over dette nye program, og Anders Hjorth Jensen fra Forbrugerrådet har tydeligvis ikke benyttet programmet, eller forudgående kendskab til lign. programmer.

Programmet skal være installeret på begge computere, man skal have en mikrofon, man finder ikke et nummer via en telefonbog, men ved at tilmelde den man ønsker at tale med via e-mail, som så igen først skal tillade opkald osv. osv.

Slutteligt skal det nævnes at programmet ser ud til at have en fremtid på baggrund af brugervenligheden, samt det faktum at den bruger en teknologi som gør at den virker bedre end traditionelle p2p-programmer bag en firewall, men en kæmpe nyhed er det ikke.
Avatar billede claus.arndt Nybegynder
17. september 2003 - 06:38 #7
>>hcichosz:
Med dial-up kan det ikke lade sig gøre. Man kan godt høre hvad modtageren siger men modtageren kan ikke høre dig. Det kræver et specielt program som Net2phone og da skal man ha' en account-konto til, så det koster udover internetforbindelsen.
Jeg var også temmelig skuffet over Skype fordi jeg troede den kunne netop ringe til almindelig telefon. Det havde været en ægte nyhed.
Tak for alle indlæg!