17. september 2003 - 19:09Der er
18 kommentarer og 1 løsning
Hvordan gør man det?
Hvordan / eller kan man gøre. At en pc'er (som er på Lan) ikke får lov til at komme på internet'et, men kan godt hente mail? På en begrænset brugerkonto. Dette netværk har ingen server, dog en ruter og der dobbelt netkort i maskinnerne (1 stk. 10/100 og 1 stk. 10/1000 onbord)
Det jeg vil ha, er... at den ikke står online hele tiden, og kun når de skal hente mail at de så kommer online og kun i det tidspunkt..at de så kan komme på Wan. De skal være på Lan hele tiden jo.. jeg ved ikke om det er muligt,, men måske,,måske..
så skal du have en hardware firewall eller en computer som står som server ud til wan, som kan lukke forbindelsen ned når den ikke skal bruges! (men hvordan det skal sættes op ved jeg ikke)
Men det vil ikke kunne lade sig gøre når du stadigvæk vil køre lan og du ikke har en server som det køre igennem.
De (2) er ikke forbundet med en ruter/hub men direkte til hinanden, den ene af dem er så koblet til en ruter som så har Wan, og er online derved. Den er bare på Lan og har ikke Wan, men de har jo Lan begge 2.
så indstallere en firewall på den computer som har forbindelse til WAN og konfigurer den således at den spørger om hvergang at et program skal på nettet. der kan f.eks. sygate bruges.
Et eller andet med at den com. med Wan gir den uden lov til at komme igemmen til Wan igemmen den, men kun til at hente mail..evt. ved at aktivere en eller anden tjenste/software
du kan nok ikke konfigurer den til kun at kunne hente post! men så skal du styre det via firewall på den computer 1. ellers kan du ikke! (sikkert nok med linux men der er jeg helt lost)
så brug Sygate personal den kan du sætte til at spørge hver gang eller du kan give fast tilladelse eller hvad du vil (du kan finde den på download.com
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.