Avatar billede sigmund Nybegynder
25. september 2003 - 16:02 Der er 9 kommentarer

Pro@cces

Hey

Ja jeg ved det... Pro@cces igen... men jeg har kigget de andre indlæg igennem og kunne ikke finde det jeg skulle bruge...

Mit problem er som alle andre det med at få  åbnet nogle porte... jeg har så valgt at købe en linksys etherfast cable/dsl router (8 porte) og jeg kan simpelthen ikke få det til at virke... mig og de settings der er ikke skide gode venner :-)

Så hvis en kunne give mig en total idiot sikkret guide ville jeg blive en glad mand...

Og jeg har alt det der info med wan ip osv.

Hilsen Sigmund Rubeksen
sigmund@rubeksen.dk
Avatar billede maxsten Nybegynder
25. september 2003 - 16:06 #1
Ring til din internetudbyder og dig hvilke porte du vil åbne.

Maxsten
Avatar billede sigmund Nybegynder
25. september 2003 - 16:07 #2
Ja men det koster 1000 af de stærke.. såååå :-(
Avatar billede maxsten Nybegynder
25. september 2003 - 16:32 #3
det er det bedste du kan gøre..
Der er ikke andre måder jeg ved du kan åbne de porte med.

Maxsten
Avatar billede sigmund Nybegynder
25. september 2003 - 17:09 #4
Jeg tror måske det er mig der ikke har fortalt hele historien.. jeg har nu en speedstream og vil gerne af med den... derfor har jeg fået en linksys i stedet men kan ikke få mine comps til at gå på nettet med den!! :-(
Avatar billede janorakel Nybegynder
25. september 2003 - 17:28 #5
Jeg har også Pro@ccess og har skriftet router. Du skal ikke ringe til TDC-internet for at få åbnet porte - det er spild af penge. Begrændsningen ligger i den Speedstream de har "udlejet" til dig.
Jeg er glad for at være fri for TDC og deres hamperi...
Hvordan er din konfiguration?
Avatar billede sigmund Nybegynder
25. september 2003 - 17:55 #6
jamen jeg ved sgu ikke helt.. jeg er ikke den største haj til det her... jeg skal vel skrive de der wan ip og alt det andet pjat ind somewhere.....
Avatar billede janorakel Nybegynder
25. september 2003 - 18:48 #7
Jeg kender heller ikke din router, men jeg skyder løs.
Din router konfigureres sikkert via http://192.168.1.1, hvilket så også er din interne gateway(hvis du ikke bruger den som dhcp). Så er det noget med, at Pro@ccess i deres routere har reseveret porte op til 192.168.1.5, hvor 192.168.1.3 er til port 80.
Jeg går ud fra, at du vil køre webserver, mail, ftp osv. fra samme maskine.
Eks. Du angiver din server med IP - 192.168.1.3(DIN MASKINE)
    Du kan sikkert indstille POLLING til over 30
    Din router har LOCAL-IP 192.168.1.1
    Din GLOBAL - IP (DIN STATISKE IP-ADRESSE - ikke gateway)
    Din gateway - typisk et nummer under din statiske IP

    SUA/NAT indstilles til at forwarde de porte du ønsker at benytte på serveren(DMZ = 0.0.0.0).
    Så er der sikkert noget Addressmapping, hvor du laver en 1-1 forbindelse(GLOBAL IP - 0.0.0.0)
    SÅ kan du sikkert lave et hak i en checkbox ud for dhcp, så du ikke behøver at indstille noget på de andre computere.
    Så er der sikkert en firewall på maskinen, og den skal du åbne hvis du skal have indgående trafik.
   
Hvad har du som navneserver? Jeg benytter TDC ud af huset og GRATISDNS ind i huset.
DNS er vigtig...
Avatar billede janorakel Nybegynder
25. september 2003 - 20:06 #8
svar måske?
Avatar billede janorakel Nybegynder
03. oktober 2003 - 14:10 #9
Har du fået det til at virke?
Avatar billede Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.

Loading billede Opret Preview
Kategori
IT-kurser om Microsoft 365, sikkerhed, personlig vækst, udvikling, digital markedsføring, grafisk design, SAP og forretningsanalyse.

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester