Avatar billede silversand.dk Nybegynder
10. oktober 2003 - 18:47 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

deling af ADSL i XP

jeg har før stalt dette spg: http://www.eksperten.dk/spm/382595

jeg har fået dem til at finde hinanden og de kan pinge hinanden.
Min opstilling er følgende:
ADSL-MODEM -> Com1 -> HUB <- Com2

Jeg har gjort hvad der stod på hjemmesiden til punk og prikke, og Com2 har fundet DHCP og har modtaget en IP, men den vil ikke gå på nettet.

hvad har jeg gjort galt?
Håber i vil svare hurtigt, da jeg skal bruge det til at spille WC3 på..
- MvH SilverSand.dK
Avatar billede saj Nybegynder
10. oktober 2003 - 18:54 #1
jeg har delt adsl (pppoe) i xp, ved at bruge den wizard der er i xp til det... det virker fint (bruger dog switch istedet for hub) i til både win linux... Du er self klar over at du skal have to netværkskort i en af computerne(?)(!)...
Avatar billede rebecca Novice
10. oktober 2003 - 19:59 #2
Jeg har tdc adsl med 2 dynamiske ip adresser, mon ikke din er det samme??.
Prøv at sætte adslmodemet til hubben "Uplink porten", de 2 pc'er sætter du så i de andre porte og starter dem op hvis de er sat til automatisk at finde en ipadresse burde du nu kunne komme på nettet med dem begge.
Avatar billede nmh Nybegynder
10. oktober 2003 - 20:46 #3
Jeg går ud fra, at com1 kan komme på nettet.
Har du sat com2 korrekt op mht at gå på nettet?
Har du f.eks. valgt at den aldrig skal ringe til en forbindelse i Internetindstilliger?
Prøv lige at se om com2 kan komme på nettet, hvis den sættes til adsl-modemet i stedet for com1.
Kan den det?
Avatar billede silversand.dk Nybegynder
10. oktober 2003 - 20:48 #4
nmh ->  det kan den godt
Avatar billede nmh Nybegynder
10. oktober 2003 - 20:49 #5
Du bør i øvrigt nok kantakte Tiscali og forlange, at de bytter dit modem til en model, hvor du kan sætte en router på. Hvis de ikke kan gøre det, bør du nok se at finde en anden ADSL-udbyder.
Avatar billede silversand.dk Nybegynder
10. oktober 2003 - 20:49 #6
rebecca ->  kan ikke sætte Hubben direkte på Modemmet..  den skal gennem Com1

saj ->  ja jeg har 2 netværkskort i Com1.


Det hele virkede før jeg satte Com2 op til LAN hos en ven
Avatar billede nmh Nybegynder
10. oktober 2003 - 20:51 #7
Com1 kører den med win xp?
Hvilke IP-adresser har din computere fået tildelt?
Avatar billede nmh Nybegynder
10. oktober 2003 - 20:53 #8
Men så skal du vist ind og lige checke, at den stadig står til at modtage dhcp.
Avatar billede nmh Nybegynder
10. oktober 2003 - 20:56 #9
Kan du udveksle filer mellem de to computere?
Avatar billede rebecca Novice
10. oktober 2003 - 21:06 #10
silversand.dk >>hvorfor ikke??? hvad hedder dit modem??
Avatar billede kenp Novice
10. oktober 2003 - 21:32 #11
det modem tiscali uddeler er hvor du skal tilslutte det med USB til en computer!
Avatar billede silversand.dk Nybegynder
11. oktober 2003 - 20:00 #12
det er ned et RJ45 cat5 kabel til mit modem,  det er fra  Siemens..

Com2 får ip: 192.168.0.??? fra Com1  og de kan godt udveksle filer
Avatar billede nmh Nybegynder
11. oktober 2003 - 20:04 #13
Har com1's netkort IP-adresse 192.168.0.1?
com1 må kun hav en gateway.
har den det? Og det skal være kortet ud mod Internettet.
Check lige det.
Har com2 gateway 192.168.0.1?
com2 får 192.168.0.??? skriv lige hvad den får. Det er ok, hvis det bare ikke er 192.168.0.1
Avatar billede silversand.dk Nybegynder
11. oktober 2003 - 20:06 #14
har lige reinstallet WinXP på Com1+2 og nu virker det som det skal men tak for hjælpen

- MvH SilverSand.dK
Avatar billede Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.

Loading billede Opret Preview
Kategori
IT-kurser om Microsoft 365, sikkerhed, personlig vækst, udvikling, digital markedsføring, grafisk design, SAP og forretningsanalyse.

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester