Webspeed, Linksys router, 2 computere.
Here goes.Har haft installeret en velfungerende webspeed forbindelse på 1 computer.
Lan med en makker -> 1 ekstra spand.
Bestilte 2 dynamiske IP'er så vi kunne komme på gennem en gammel slidt hub.
1 computer på, 1 på i starten, men mistede derefter forbindelsen.
Hentede en Standard Linksys Router (som vor mor hos TDC laver dem) og satte den op. Computeren der normalt benytter denne router (TDC Netexpress abonnement) connectede fint og uden problemer, hvorimod den anden computer der tidligere benyttede webspeed direkte gennem modem ikke kunne komme på.
Hvordan får vi begge computere på?
Så vidt jeg kan se, er problemet at computeren ikke kan etablere forbindelse til routeren. Hvorfor?
Hvis jeg indtaster routerens adresse i en browser finder den intet...
Det er lidt svært at holde styr på, men jeg kan koge det ned til tre spørgsmål:
1. Hvordan skal en linksys router configges til webspeed?
2. Hvor mange IP'er og af hvilken type skal man bruge med en router med indbygget switch til webspeed?
3. Hvordan skal netsettings i XP configges? Hvilke netværkstype skal etableres og hvordan??
Come on, jo hurtigere jo bedre...
Håber I kan hjælpe.
MVH
// jacob "knx" wang
