Avatar billede Slettet bruger
18. oktober 2003 - 19:43 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

ADSL netvæk

Jeg skal til at sætte Tele2ADSL op hos en af mine venner's forældre, men jeg er i tvivl om flere ting, da der skal flere på samme forbindelse:
1. Skal jeg sætte ADSL-modemet til routeren eller kan jeg sløjfe modemet?
2. Skal jeg vælge fast eller dynamisk IP?
3. Hvad er den smarteste løsning, som har trådløs netværk, "print server" og rimelig sikkerhed?

TAK!
Avatar billede kenp Novice
18. oktober 2003 - 19:58 #1
1: modemmet til routeren
2: smag og behag, hvis du ksal have server der hjemme er fast at foretrække
3: zyxel B-2000 (har dog ikke printserver indbygget)
Avatar billede Slettet bruger
18. oktober 2003 - 20:00 #2
2: Men der skal ikke server op, det skal bare holdes nemt og simpel!
Avatar billede Slettet bruger
18. oktober 2003 - 20:02 #3
3: zyxel B-2000: Kan man ikke lige så godt vælg en med 54mbit
Avatar billede kenp Novice
18. oktober 2003 - 20:07 #4
2: som jeg skrev smag og behag!

3: jo det kan man godt, men det skulle ikke række så langt som 11 mbit. Men hvis man ikke sidder og flytter store filer mellem computerne hele tiden, vil det ikke gøre nogen forskel.
Avatar billede kenp Novice
18. oktober 2003 - 20:07 #5
.
Avatar billede Slettet bruger
18. oktober 2003 - 20:12 #6
2: men hvilken forskel gør det?
Avatar billede kenp Novice
18. oktober 2003 - 20:15 #7
2: det er kun en forskel at du altid har den samme IP-adresse det har du ikke på den anden måde, den kan godt skifte engang imellem, ellers gør det ikke noget.
Avatar billede Slettet bruger
18. oktober 2003 - 20:19 #8
2: Jeg ved godt hvad det er, men hvilken forskel gør det når man sætter et netvæk med ADSL op?
Avatar billede kenp Novice
18. oktober 2003 - 20:28 #9
2: ingen kun hvis du skal køre med server!!!!!!!!!
Avatar billede Slettet bruger
18. oktober 2003 - 20:34 #10
2: Uddyb!!!
Avatar billede kenp Novice
18. oktober 2003 - 20:34 #11
2: hvad vil du have jeg skal uddybe! hvis du køre med fast IP så har du altid den samme adresse! ved dynamisk så kan den skifte! ellers gør det ingen forskel!
Avatar billede Slettet bruger
18. oktober 2003 - 20:38 #12
2: Jeg har f.ex. hørt at du ikke kan spille på samme internetserver, hvis alle har samme IP pga. sikkerheden på serveren. Er der andre ligende ting?
Avatar billede kenp Novice
18. oktober 2003 - 20:40 #13
2: det har jo ikke noget med om du har fast IP! de vil jo alle have den samme IP-adresse hvis du sætter en router på! så er det jo lige meget om det er dynamisk eller fast!
Avatar billede bredker Nybegynder
18. oktober 2003 - 20:41 #14
du burde snart stoppe med at afvise kent svar
det er jo helt rigtigt det han fortæller dig
Avatar billede Slettet bruger
18. oktober 2003 - 20:42 #15
Tak! :)
Avatar billede Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.

Loading billede Opret Preview
Kategori
IT-kurser om Microsoft 365, sikkerhed, personlig vækst, udvikling, digital markedsføring, grafisk design, SAP og forretningsanalyse.

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester