Avatar billede fh1dk Nybegynder
23. oktober 2003 - 07:33 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Internet virker ikke efter fjernelse af Norton

Jeg forsøgte i går, at fjerne alt Norton i min Computer (både i registreringsdatabasen og fjernelse af program), efter fjernelse af dette, for derefter at installere dette igen...... bagefter virkede Internettet ikke (så jeg skriver fra arbejdet) - jeg har selv overvejet om jeg kan klare det med at køre en systemgendannelse

Hvis ikke dette virker hvad gør jeg så?
Avatar billede andersenph Nybegynder
23. oktober 2003 - 07:58 #1
Start - Kør - skriv: sft /scannow
Windows cd skal ligge i mens du gør det, så retter den evt. fejl i system
Avatar billede fh1dk Nybegynder
23. oktober 2003 - 08:05 #2
Det vil jeg prøve, jeg kan først give besked senere om det virker.
Avatar billede andersenph Nybegynder
23. oktober 2003 - 08:09 #3
Iordn :0)
Avatar billede fh1dk Nybegynder
24. oktober 2003 - 06:59 #4
Nu er jeg kommet på, men godt kører det ikke - når skriver sft /scannow så skriver Windows at, den ikke kan finde det osv....
hedder det sådan?
Avatar billede andersenph Nybegynder
24. oktober 2003 - 09:31 #5
Ja det gør det. Du skal huske mellemrum mellem sft og /
Alternativt kan du lave en systemgendannelse.
Hvis det heller ikke virker må du prøve en repair....
Avatar billede andersenph Nybegynder
24. oktober 2003 - 09:34 #6
1:Det første du skal gøre er at boote op på din Windows XP/2000 CD, husk at din bios skal stå til at være first bootdevice cdrom.
Når den har installeret nogle foreløbige filer skal du;

2: springe det første tilbud om repair i Consolemode over og fortsætte din installation (nyindstalation)

3: Nu kan du så vælge hvilket drev din nye installation skal ligge på og her er det gerne dit C drev.
4: Og nu fortæller den dig der er et styresystem på dette drev og om du vil slette det (L) eller du vil lave en repair (R) - det er her du skal trykke på R.

5: Og du vil nu se at den laver en helt ny indstalation men det dejlige er bare den beholder alle dine indstillinger og dit skrive bord intakt men nu har du sluppet for alle dine fejl og mangler :-)

7:PS husk at have din CD-Key klar, denne skal bruges da det jo er en "nyinstallation"
Avatar billede andersenph Nybegynder
24. oktober 2003 - 10:50 #7
Hvis du har Win2k eller WinXP skulle du prøve med en Repair


1:Det første du skal gøre er at boote op på din Windows XP/2000 CD, husk at din bios skal stå til at være first bootdevice cdrom.
Når den har installeret nogle foreløbige filer skal du;

2: springe det første tilbud om repair i Consolemode over og fortsætte din installation (nyinstallation)

3: Nu kan du så vælge hvilket drev din nye installation skal ligge på og her er det gerne dit C drev.

4: Og nu fortæller den dig der er et styresystem på dette drev og om du vil slette det (L) eller du vil lave en repair (R) - det er her du skal trykke på R.

5: Og du vil nu se at den laver en helt ny installation men det dejlige er bare den beholder alle dine indstillinger og dit skrive bord intakt men nu har du sluppet for alle dine fejl og mangler.

6. Gå ud og lav kaffe.
 

7:PS husk at have din CD-Key klar, denne skal bruges da det jo er en "nyinstallation"


http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q315341
.......................................................................................................................................

Man kan komme ud for at miste data eller programmers opsætning efter geninstallering, reparation eller opgradering af Windows XP, hvis den er preinstalleret OEM version.
Det er informationen placeret i mapperne: All Users, Default User, Start menu, Startup group og Shared Documents som mistes.

Det sker blandt andet, hvis man benytter en af følgende scenarier :

1. Man geninstallerer XP til samme mappe eller foretager en in-place opdatering

2. Man reparerer XP ved hjælp af boot fra CD'en og herefter vælger R (Repair)

3. Man opgraderer OEM versionen til en fuld retail version

Årsag: Når man først starter en preinstalleret OEM version af Windows XP, oprettes der følgende fil: %Windir%\System32\undo_guimode.txt.
Den er årsagen til, at ens data og opsætninger mistes, hvis en af ovennævte muligheder foretages.

For at løse problemet, slet eller omdøb da "undo_guimode.txt" filen FØR man geninstallerer, reparerer eller opgraderer.

Du får lige hele smøren. Sæt nu du har en OEM version....
Avatar billede fh1dk Nybegynder
26. oktober 2003 - 08:05 #8
Har XP - Mange tak for hjælpen, jeg går straks igang. Du får pointene ;-)
Avatar billede fh1dk Nybegynder
26. oktober 2003 - 08:18 #9
hvordan giver jeg dig pointene?
Avatar billede victor-1 Nybegynder
27. oktober 2003 - 00:55 #10
På samme måde som du gjorde det i disse to spørgsm.
http://www.eksperten.dk/spm/376789
http://www.eksperten.dk/spm/349513
Avatar billede victor-1 Nybegynder
27. oktober 2003 - 00:57 #11
Bed vedkommende om at lægge et svar - sker det ikke indfor en overskuelig tid, så lægger du bare et selv og løber med alle pointene selv.
Bare synd for XXXXX
Avatar billede andersenph Nybegynder
27. oktober 2003 - 07:02 #12
;0)
Avatar billede fromsej Praktikant
27. oktober 2003 - 07:03 #13
Kommandoen hedder SFC /scannow.
Avatar billede andersenph Nybegynder
27. oktober 2003 - 12:23 #14
--fromsej>>Sorry havde det eller fra aovergaard, som burde vide hvad kommandoen hedder :0)
Det er hermed gemt på harddisken og fejlen vil ikke gentage sig ;0)
Avatar billede fromsej Praktikant
27. oktober 2003 - 16:00 #15
*S*
Avatar billede Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.

Loading billede Opret Preview
Kategori
IT-kurser om Microsoft 365, sikkerhed, personlig vækst, udvikling, digital markedsføring, grafisk design, SAP og forretningsanalyse.

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester