Avatar billede elxx Nybegynder
24. oktober 2003 - 13:37 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Messenger-konto ændret af andenperson

Hej. Jeg har en ven som er løbet ind i et problem. Hendes msn-konto er blevet ændret således:
Navn lavet om.
Koden er ændret.
MEN, hvordan kan det lade sig at gøre? Hun var i nærheden af computeren mens det skete, så ingen har sidet ved den, og den er den eneste på netværket, så lokal-angreb er altså udelukket.
Avatar billede bjuhl Nybegynder
24. oktober 2003 - 13:55 #1
Så må der være en der har kendt koden....
Avatar billede elxx Nybegynder
24. oktober 2003 - 14:36 #2
Hun var den eneste der kendte koden...
Avatar billede songmess Nybegynder
24. oktober 2003 - 15:22 #3
Hun har sandsynligvis været sårbar for angreb udefra, eller rettere hun har ikke opdateret sin sikkerhed. Det tyder meget på noget udefra. msn har jo altid været sårbar.
Avatar billede aovergaard Nybegynder
24. oktober 2003 - 18:24 #4
Det kan jo altså godt være at hun har en trojansk hest med en keylogger liggende. Den røber alt også bankkoder. Jeg vil råde hende til et tjek for trojaner, virus og spyware

Prøv at installere en trojanscanner som TrojanHunter. Det er nok et af de bedste prg. som findes. Du kan på denne adr. få en 30 dages trial version: http://www.misec.net/trojanhunter/ Installer programmet, Der lægger sig et trojanhunter ikon i tray, højreklik på dette og vælg settings. Sæt en vinge i Automatisk remove trojans. Kør derefter en scanning med TrojanHunter. Så skulle den meget gerne fjerne dine trojanske heste fra din computer

http://www.spywarefri.dk/onlinevark.htm Her kan hun finde onlinescanner for spyware ved at klikke på X-Cleaner som ligger til venstre, Pandaonlinescanner for virus som ligger til højre.
Avatar billede curtle Nybegynder
27. oktober 2003 - 08:40 #5
Jeg har hørt om en hacker der hacker sig i dit messenger og laver din kode om men det sker kun hvis du yilføjer ham til din liste over kontaktpersoner. Han hedder hvis jann18@hotmail.com eller sådan noget.
Avatar billede elxx Nybegynder
27. oktober 2003 - 13:46 #6
Ok. Nu ved jeg ikke om dette er en dansk bruger, men navnet der var lavet om var skrevet på dansk.
Avatar billede aovergaard Nybegynder
19. januar 2004 - 02:20 #7
Takker for point:)