Avatar billede moejensen Nybegynder
31. oktober 2003 - 11:52 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

del modem adsl forbindelse

Er det muligt at få en router til at holde min tiscali-modem forbindelse? således at jeg kan smide to computeren i routeren og få internet på bege pc'er....

Eller er den eneste mulighed at få den ene pc til atholde forbindelsen og derefter dele den via computeren til den anden pc?
Avatar billede arlet Juniormester
31. oktober 2003 - 12:00 #1
du kan godt bruge en router til at dele netforbindelsen med, det gør jeg *S*
Avatar billede moejensen Nybegynder
31. oktober 2003 - 12:20 #2
okay, også når der er tale om en router der bliver sat på en modem forbindelse???
Avatar billede kenp Novice
31. oktober 2003 - 12:49 #3
Nej det kan du ikke gøre! så skal du have ISDN ellers kan du ikke.

eller også skal du køre det igennem den anden computer, også fjerne fluebenet om at den skal afbryde efter f.eks. 5 minutter. men så skal du på styre computeren selv afbryde forbindelsen når du ikke skal på nettet mere.
Avatar billede kenp Novice
31. oktober 2003 - 12:50 #4
aghhh så lige forkert så ikke lige du havde ADSL

Er det sådan en PPoE forbindelse du har for så kan du godt gøre det med en router :)
Avatar billede moejensen Nybegynder
31. oktober 2003 - 13:07 #5
det skulle det være, det er sat op som en slags dial-up.

Hvordan gøres det?
Avatar billede kenp Novice
31. oktober 2003 - 13:17 #6
hvis du har en router ->så er det under opsætningen hvor man sætter den til at bruge PPoE forbindelse.
Avatar billede kenp Novice
31. oktober 2003 - 13:17 #7
men din forbindelse er det sådan en som er forbundet med et usbkabel? forså skal du lige have byttet dit modem først så det køre med Ethernetkabel i stedet for.
Avatar billede moejensen Nybegynder
31. oktober 2003 - 13:21 #8
det kører med ethernet
Avatar billede kenp Novice
31. oktober 2003 - 13:28 #9
så er det bare at købe en router så vil det virke uden problemer!
Avatar billede moejensen Nybegynder
31. oktober 2003 - 13:32 #10
yep, jeg har allerede en router, men hvordan sættes det op?
Avatar billede kenp Novice
31. oktober 2003 - 13:34 #11
Det kan jeg jo ikke svare på før du skriver hvilken router det er ;)
Avatar billede moejensen Nybegynder
31. oktober 2003 - 13:37 #12
ups ja, det kan jeg godt se :-)

Jeg skriver det lige når jeg kommer hjem.
Avatar billede moejensen Nybegynder
31. oktober 2003 - 13:38 #13
det er en teccomm
Avatar billede kenp Novice
31. oktober 2003 - 14:45 #14
og den fuldte med fra tiscali?
Avatar billede moejensen Nybegynder
31. oktober 2003 - 14:55 #15
nej, den har jeg købt efterfølgende for at dele internetforbindelsen. den skulle understøtte PPoE, men jeg skriver lidt modelnummeret når jeg kommer hjem.
Avatar billede moejensen Nybegynder
31. oktober 2003 - 15:51 #16
så fandt jeg modellen, det er en : TekComm Broadbandrouter
Avatar billede kenp Novice
31. oktober 2003 - 16:23 #17
Avatar billede moejensen Nybegynder
01. november 2003 - 15:00 #18
jeg atakker for hjælpen
Avatar billede Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.

Loading billede Opret Preview
Kategori
IT-kurser om Microsoft 365, sikkerhed, personlig vækst, udvikling, digital markedsføring, grafisk design, SAP og forretningsanalyse.

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester