Avatar billede overloaded Mester
31. oktober 2003 - 11:53 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Skod stofanet!

Er efterhånden ved at være alvorligt træt af mit modem holder pludselig op med at lyse og så begynder det igen ligesom hvis man afbryder strømmen.
Det sker flere gang om dagen.
Idletiden på stofas hjemmeside er sat til 0.
Og min computer fejler ingenting som stofa påstår.
Nogle ideer.
Avatar billede lester_dk Nybegynder
31. oktober 2003 - 11:55 #1
Hvis du bruger XP skal du slå QOS fra i dine netkort indstillinger...
Avatar billede overloaded Mester
31. oktober 2003 - 12:05 #2
Altså QOS pakkeplanlægning.
Avatar billede johnstigers Seniormester
31. oktober 2003 - 12:19 #3
Og at slå QoS fra har absolut ingen effekt - Stofanet understøtter det nemlig ikke, så QoS er slet ikke i brug når man har Stofanet.
Avatar billede overloaded Mester
31. oktober 2003 - 12:25 #4
Kan godt se det virker slet ikke.
Avatar billede guski Nybegynder
31. oktober 2003 - 12:46 #5
prøv at kig i din log bog og se om der står noget om dhcp fejl.. jeg har haft stort set samme problem med stofa. Det skyldtes at jeg ikke nåede at få min ip fornyet før min lease time løb ud... jeg købte en fast ip og har ikke haft problemer siden..
Avatar billede overloaded Mester
31. oktober 2003 - 13:00 #6
jeg har også fast ip.
Avatar billede overloaded Mester
31. oktober 2003 - 13:08 #7
Hvad er det for en logbog egentlig.
Avatar billede bjuhl Nybegynder
31. oktober 2003 - 14:11 #8
Det kan godt være du har en fast IP, men hvis du ikke har indtastet alle oplysninger manuelt. så kører du stadig DHCP.

Prøv det :-)
Avatar billede overloaded Mester
31. oktober 2003 - 14:35 #9
kan se den står til automatisk så prøver at ændre det.
Avatar billede overloaded Mester
31. oktober 2003 - 15:14 #10
Det ser ud til at virke:)
Avatar billede bjuhl Nybegynder
31. oktober 2003 - 16:01 #11
Stofa's DHCP server ER SKOD

Min Router ville heller ikke, så jeg købte også fast IP og tastede info ind manuelt.
Avatar billede johnstigers Seniormester
31. oktober 2003 - 17:52 #12
Stofa's DHCP server ER SKOD - hvis man bor i den forkerte del af landet, ja. Bor man i hovedlandet er der ingen problemer - slet ikke i den nordlige del!
Avatar billede guski Nybegynder
31. oktober 2003 - 18:07 #13
man får sig nogle gode erfaringer når man har stofa, der kan nemlig gå laaanngg tid før det køre helt optimalt :)
Avatar billede bjuhl Nybegynder
31. oktober 2003 - 22:21 #14
Det var ligeså meget min Router, for nu er der kommet en firmware opd. der understøtter det de kalder Statisk DHCP. (hvad fanden de så mener med det)
Og så virker det fint uden fast IP

Men ja.... Katastofa
Avatar billede Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.

Loading billede Opret Preview
Kategori
IT-kurser om Microsoft 365, sikkerhed, personlig vækst, udvikling, digital markedsføring, grafisk design, SAP og forretningsanalyse.

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester