Avatar billede ravn1 Nybegynder
08. januar 2001 - 18:31 Der er 28 kommentarer og
1 løsning

ADSL

Er det mugligt at kunne ringe til almindelige telefonlinier, via adsl(ip telefoni) og hvis det er hvad koster det evt???
Jeg har hørt at der går flere måneder for man får adsl oprettet(efter bestilling), er der nogle der kan bekræfte det, eller har erfaringer med det??
Avatar billede handmade Nybegynder
08. januar 2001 - 18:33 #1
1.: ja, men ikke på alle typer ADSL. WOL ADSL kan ikke..
2.: Det afhænger af hvor du bestiller, men generelt er der 8-10 ugers ventetid
Avatar billede handmade Nybegynder
08. januar 2001 - 18:34 #2
1.: fortsat, ja, det er gratis
Avatar billede microtec Nybegynder
08. januar 2001 - 19:08 #3
Du skal da have en aftale med et selvskab der har en gateway fra IP-Telefoni til det offentlige telefonnet. Denne aftale er ikke gratis.
Avatar billede handmade Nybegynder
08. januar 2001 - 19:16 #4
Nej, ikke nødvendigvis. www.hottelephone.com har en aftale med DK om IP-telefoni til fastnet i DK
Avatar billede snowball Novice
08. januar 2001 - 19:19 #5
Cybercity har p.t. en leveringsgaranti på 30 arbejdsdage på deres ADSL forbindelser !!!

http://www.cybercity.dk/produkter/dsl/

Snowball
Avatar billede handmade Nybegynder
08. januar 2001 - 19:23 #6
ja, det har TDK også, men det koster dem højst 1 måneds gratis abonnement hvis ikke det overholdes. Smart måde at lukke kæften på folk - og også ret billigt -)) i forhold til ikke at overholde kontraktmæssige leveringsbetingelser.
Avatar billede snowball Novice
08. januar 2001 - 19:28 #7
handmade: Siden hvornår ? På deres side skriver de stadig:

Tele Danmark kan desværre ikke i øjeblikket give en leveringstid. Dette skyldes leveringsproblemer af centraludstyr fra vores underleverandører

Snowball
Avatar billede handmade Nybegynder
08. januar 2001 - 19:32 #8
En af mine bekendte rykkede for en Proacces da der var opstået forsinkelser i forhold til det lovede leveringstidspunkt. Han fik så et brev fra TDK, hvor de udsatte leveringen endnu en måned, og \"forærede\"ham en måneds gratis opkobling som plaster på såret..
Avatar billede snowball Novice
08. januar 2001 - 19:36 #9
OK, men de skriver jo ikke noget om en leveringsgaranti !!!

Snowball
Avatar billede microtec Nybegynder
08. januar 2001 - 19:42 #10
handmade >> Den der procedure fra Teledanmark kender jeg godt. Fik annuleret den lovede installationsdato 3 gange før jeg fik ADSL.
Der gik næsten 4 mdr. fra bestilling. Jeg skal dog også være \"lykkelig\" for jeg fik også en månedes \"gratis\" ADSL. Der er bare ikke nogen der vil høre på hvad har kostet mig at kalde op med et gammelt modem i 4 måneder.
Hos Teledanmark kalder de det for \"Kundeservice\". Jeg kalder mangel på samme.

Dit link til www.hottelephone.com virker ikke. Jeg tvivler dog på at det er gratis at benytte deres IP-til-POTS gateway. De skal da betale penge til Teledanmark for at benytte det offentlige telenet.
Avatar billede handmade Nybegynder
08. januar 2001 - 19:44 #11
Nej, det er rigtigt, så det tager jeg tilbage. Imidlertid giver de et tidsestimat ved ordrebekræftelsen (det gjorde de for et par måneder siden), og hvis det ikke overholdes, kommer den gratis måned ind i billedet
Avatar billede handmade Nybegynder
08. januar 2001 - 19:48 #12
-->microtec,
Den side er af og til nede pga. travlhed, men det er altså korrekt hvad jeg skrev. Meenn, det undrer også mig: TDK plejer sq aldrig at køre med på noget som helst, de ikke kan lave fed fortjeneste på...
Avatar billede wikings Nybegynder
08. januar 2001 - 20:26 #13
Jeg har bestilt på 80808031, der sagde de 3 til 8 uger.
I den lokale Teledanmark butik siger de, \" først i uge 21\",,, Suk! ;o(
Avatar billede ravn1 Nybegynder
08. januar 2001 - 22:08 #14
Når der kommer end mand ud fra TDK for at lægge en ekstra linie ind, skal man så betale for det? jeg kan ikke finde noget om det på cybercity`s HP, men jeg mener da det er med i prisen.
Avatar billede sanne7913 Nybegynder
08. januar 2001 - 22:25 #15
ravn1>>
det er med i prisen.
Sanne
Avatar billede ravn1 Nybegynder
08. januar 2001 - 22:26 #16
handmade>> Ikke for at lyde dum, men hvorfor kan man ikke Ip telefoni, på WOL?
Avatar billede microtec Nybegynder
08. januar 2001 - 22:52 #17
handmade >> Har været så heldig at komme ind på www.hottelephone.com Det er rigtigt at det er gratis og at man kan ringe i Danmark. Det betales med banner-reklamer.

Så vidt jeg kan se kan man heller benytte det
sammen med Teledanmarks Pro@ccess ADSL. Der er krav om et antalle porte der skal være åbne. Teledanmarks router er blokeret på næsten alle porte. Det koster 900 Kr. ekstra at få dem åbnet. Det er der mange der er utilfredse med.

Har du selv nogen erfaring med www.hottelephone.com ? Det tyder ikke alt for godt, hvis serveren er så overbelastet at man ikke en gang kan komme ind på deres hjemmeside.
Avatar billede handmade Nybegynder
08. januar 2001 - 23:27 #18
-->ravn1
Jeg har selv ADSL fra WOL og har undersøgt sagen. Der benyttes en protokol der hedder H 323 og den er for nuværende ikke understøttet af Cisco 677 -routeren der kobles op med. Kharder, en anden bruger på Eksperten bruger det via sit 1 meg modem fra CC, uden problemer.

--> microtec,
Som du kan se af ovenstående, kan jeg desværre ikke selv udnytte det. Jeg ved fra andre, at serveren af og til er stærkt belastet - men i betragtning af at man kan ringe \"gratis\" til næsten hele verden, er det vel til at leve med.. :-))
Avatar billede microtec Nybegynder
08. januar 2001 - 23:30 #19
handmade >> Ok. Så er 99,9% sikker på at det heller ikke kan bruges sammen med Teledanmarks router. Den er lukket i hoved og r..
Avatar billede handmade Nybegynder
08. januar 2001 - 23:36 #20
Not sure, fordi alle porte på en WOL-Cisco er nemlig åbne pr.default eller kan åbnes og lukkes som man selv ønsker det (i modsætning til TDK!). Problemet ligger helt exakt i formatet på de datapakker der udveksles via H 323 på hottelephone og som ikke kan læses korrekt af Cisco\'en (firmwareproblem, muligvis). Det er, hvad jeg har kunnet finde ud af via routerspecialisterne på ng worldonline.dk.adsl.teknik. ( kan kraftigt anbefales til folk med Cisco 677 routere)
Avatar billede apollo69 Nybegynder
09. januar 2001 - 00:05 #21
Lige en sidebemærkning.
Jeg har brugt hottelephone mange gange med TeleDanmark Netexpress512, fungere perfekt.
Så deeeeeet, ka´ man godt.
Avatar billede microtec Nybegynder
09. januar 2001 - 00:20 #22
apollo69 >> Ja, men når du har Netexpress, har du heller ikke en router, hvor langt de fleste porte er blokkeret.
Men Netexpress er din egen opgave at sørge for sikkerheden, så der ikke er uvedkommende der \"smutter\" ind på din PC ;o)
Avatar billede apollo69 Nybegynder
09. januar 2001 - 00:26 #23
microtec>> Nu handler spøgsmålet om ADSL og telefoni.

Det var bare en kommentar til det.
Avatar billede microtec Nybegynder
09. januar 2001 - 09:15 #24
apollo69 >> Ja, og handmade påpeger at www.hottelephone.com ikke virker med WOL´s router og jeg at det gør det nok heller ikke med Teledanmarks Pro@ccess ADSL.
Det er vel på sin pladst at påpege mulige problemer også.
Avatar billede wikings Nybegynder
09. januar 2001 - 12:38 #25
Er der nogen der kan fortælle hvor lang tid der går hos teledk. før man får en ordrebekræftelse efter bestilling af ADSL?
Avatar billede microtec Nybegynder
09. januar 2001 - 13:05 #26
wikings >> De siger selv at der går et par dage.
Jeg rykkede dog 1½ uge, hvorefter der gik et par dage endnu før den kom.
Avatar billede wikings Nybegynder
09. januar 2001 - 15:03 #27
Takker!
Avatar billede Ronny85 Praktikant
27. april 2001 - 20:38 #28
Jeg har et stort PROBLEM. Jeg har en gammel computer, og har kun nogle com porte. Kan man få usb omformer til seriel/paralelle eller et kort som man stikker ned i bundkortet
Avatar billede handmade Nybegynder
27. april 2001 - 20:46 #29
Ja, man kan godt få USB-porte til at sætte i alm. PCI-slots