Avatar billede cboxoak Nybegynder
06. november 2003 - 10:01 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Ingen Internet via trådløst netværk

Jeg forsøger at få en bærbar PC (Win 98!), med trådløst netkort, samt en Typhoon Speednet Access Point koblet direkte til et Siemens ADSL-modem på min tlf-linie fra TDC, koblet op mod Internet.

Der ÉR signal/forbindelse fra PC til AP, men "Siden kan ikke vises" kommer frem hver gang jeg åbner browseren!!!

Jeg HAR kontrolleret fanebladet "Forbindelser" under "Internetindstillinger", og alt er OK dér.

Det skal siges at det virkede fint hos en anden kammerat i eftermiddags, men der gik min AP godt nok via en Switch i netværket og videre derfra ud på Internettet via hans ADSL-modem...

Herhjemme har jeg osse prøvet at bruge både "Straight Through" og "Cross Over" netkabel, men ingen af delene virker. Der ÉR dog grønt lys i BÅDE AP'en og i ADSL-modemmets "10 BaseT-lampe" når jeg bruger "Straight Through-kablet", men det er der IKKE når jeg bruger "Cross Over"...

Hvad er galt??? Det har jo lige virket hos min kammerat!!! Eneste forskel var en Switch...
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
06. november 2003 - 10:26 #1
Luk det ene af dine ens spørgsmål. Man må kun stille samme spørgsmål een gang ;)
Avatar billede cboxoak Nybegynder
06. november 2003 - 10:48 #2
Jeg var bare ikke sikker på om nogen havde set det, da jeg troede det var puttet i forkert kategori...!??
Avatar billede nmh Nybegynder
06. november 2003 - 11:21 #3
Har du en fast IP-adresse fra TDC eller får du den tildelt dynamisk?
Jeg kan forstå, at du ikke har en router.
Har din kammerat en router?
Avatar billede cboxoak Nybegynder
06. november 2003 - 11:40 #4
Jeg får den tildelt dynamisk. Det er et ADSL-modem, IKKE en router!
Min kammerats var en router, jeg tror det er derfor...!??

Kan det være at AP'en ÉR afhængig af en Switch/Router og ikke understøtter direkte videresendelse af "signal" til modemmet. Den kan vel ikke alene håndtere hvilke PC'ere der skal på nettet hvornår... Men det kan en Switch/Router...!???
Avatar billede cboxoak Nybegynder
06. november 2003 - 11:42 #5
Den virkelige løsning ville måske være en AP m/ indb. router...!!?
Avatar billede nmh Nybegynder
06. november 2003 - 11:49 #6
hmm.
Når du får din IP-adresse dynamisk fra TDC, så svarer din situation jo til det, der skete, da du var hos din kammerat.
For han havde vel sat sin router op til dhcp?
(dvs routeren tildeler IP-adresser m.m. automatisk til de tilsluttede enheder).
Avatar billede cboxoak Nybegynder
06. november 2003 - 11:57 #7
Jeps!
Avatar billede billslapdog Nybegynder
12. november 2003 - 13:33 #8
Kan den bærbare komme på nettet via fastkabel sat direkte i modemmet???  Hvis nej, så ligger problemet nok i din opsætning af nætværk på den bærbare (opsætningen virker på din kammerats switch, men ej på dit modem)...  Virker det med fastkabel, så....

Og brug "straight-through" kablet...  Det er ikke umuligt du har brugt cross-over på din vens switch, men switchen kan selv korrigere for dette - det kan dit moden (åbenbart) ikke...
Avatar billede cboxoak Nybegynder
12. november 2003 - 19:11 #9
Problemet var hjemme hos mig (TDC-ADSL via Siemens ADSL-modem) men ikke hos den som det skulle køre hos. (GAL-NET via et andet TV-antenne modem)

Jeg har efterflg. ladet mig fortælle at det har noget med udbyderen at gøre om et trådløst netværk kan køre DIREKTE via AP'en og på modemet, eller om det SKAL ha' en switch/router for at kunne komme på nettet som det er tilfældet hos TDC. Det kørte ihvertfald første gang hos vedkommende UDEN at ændre i nogle netværks-indstillinger...
Avatar billede Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.

Loading billede Opret Preview
Kategori
IT-kurser om Microsoft 365, sikkerhed, personlig vækst, udvikling, digital markedsføring, grafisk design, SAP og forretningsanalyse.

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester