Avatar billede T101 Novice
06. november 2003 - 15:07 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

ADSL udbyder valg

Ok jeg troede jeg havde styr på det men nu er jeg forvirret igen.

Spørgsmålet er ganske simpelt: Tele2 2048/512 til 530 pr/md eller CyberCity 2048/128 til 545 pr/md.

Men så kommer problemerne. Jeg har hverken telefon stik eller fastnet så jeg skal have oprettet begge disse.

Tele2 ADSL + fastnet er 530 + 108 pr/md = 638

CC ADSL + et TDC abonnement 545 + 129 = 674

Der oven i skal så medregnes hvad CC + TDC eller Tele2 tager for oprettelse og telefon stik.

Faktisk har jeg oprettet CC ADSL men de har skubbet instalations tidspunktet tilbage 2½ uge så nu har jeg chancen for at få forbindelsen med den hurtigere upload til en tilsyneladende billigere pris.

Nogen der kan komme med de 'gemte' priser, og et begrundet svar hvorfor den en udbyder er bedre end den anden?
Avatar billede keysersoze Ekspert
06. november 2003 - 15:12 #1
jeg ved ikke med tele2, men med CC behøver du ikke fastnet telefon for at få adsl... så undersøg lige det først ;)
Avatar billede T101 Novice
06. november 2003 - 15:17 #2
Den forklaring jeg fik af CC var at jeg skulle oprette forbindelsen først og så ville de checke om der var rå eller delt kobber i bygningen ... Hvis der var delt kobber skulle jeg have et fastnet abonnement ... Men det kan godt være noget jeg har misforstået ... Men hvis du er helt sikker i din sag så er CC det bedste valg lige nu ...
Avatar billede keysersoze Ekspert
06. november 2003 - 15:45 #3
som sagt kender jeg ikke Tele2's krav - har dog hørt et par dårlige ting om dem.

Mht CC oprettede jeg telefon udelukkende for at kunne få ADSL, og da jeg sagde det til dem da jeg bestilte blev jeg oplyst om at det kun var i gamle dage det var et krav. bare se på deres bestilling http://www.cybercity.dk/privat/produkter/adsl/bestilling/ - der kan du sætte kryds i "Jeg har ikke fastnet-telefon"
Avatar billede bjuhl Nybegynder
06. november 2003 - 15:49 #4
Jeg tvivler stadig på CC's tilbud om 2048/128 forbindelse.
Jeg tror ikke den kan udnyttes fuldt ud til TCP trafik. Upload er alt for lille.
Avatar billede T101 Novice
06. november 2003 - 15:50 #5
Jamen det ser jo godt ud ... Ifølge den kan jeg godt få CC uden fastnet ... Jeg tror jeg holder mig til CC så .. Det er godt nok ikke så meget i upload men jeg spare så en del ved ikke at skulle have fastnet ... Takker ...
Avatar billede T101 Novice
06. november 2003 - 15:53 #6
Jeg har allerede en forbindelse der køre gennem en proxy ... De fleste ting jeg skulle bruge den anden linie køre nok over UDP så der går uploaden nok ok ...
Avatar billede jensanders Nybegynder
15. februar 2004 - 03:08 #7
Avatar billede Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.

Loading billede Opret Preview
Kategori
IT-kurser om Microsoft 365, sikkerhed, personlig vækst, udvikling, digital markedsføring, grafisk design, SAP og forretningsanalyse.

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester