Avatar billede cdelicht Nybegynder
10. marts 2004 - 09:39 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Utilsigtet højre stilling af tekst

Baggrund: Notes klient 6.5.1
Når jeg redigerer en tekst (og i designeren) bruger jeg bl.a. Ctrl+Shift plus piletaster ved markering af tekst -typisk bruger jeg tasterne i højreside af tastaturet.
Problem: Hvis jeg slipper Ctrl tasten først bliver al tekst højrestillet! - og pil-til-venstre rykker cursoren til højre og vice versa. Og det er kun et problem i Notes.
Spørgsmål: Hvad er slået til i Notes og hvordan slår jeg det fra?
Avatar billede jogii Nybegynder
10. marts 2004 - 10:32 #1
Hvilken højreside? Dem helt ude til højre, i det numeriske tastatur?
Jeg har til tider set at Notes kan låse sig fast med enten <Alt> eller <Ctrl> låst nede. I disse tilfælde plejer jeg hidsigt at trykke <Shift><Ctrl><Alt> samtidig 3-4 gange, så hodler det for det meste op. Men det passer ikke rigtig med din beskrivelse.
Avatar billede cdelicht Nybegynder
10. marts 2004 - 10:48 #2
Nej. Og som skrevet sker det kun i Notes. Og kun når jeg bruger Ctrl+Shift til højre for Spacebaren, og kun hvis jeg slipper Ctrl, men fortsat holder shift nede.
MEGET MYSTISK - jeg har selv ledt i hjælpen efter noget med "læse fra højre til venstre" men uden held....
Avatar billede cdelicht Nybegynder
10. marts 2004 - 10:51 #3
AHAAA ! Hvis jeg bruger Ctrl-Shift på ventra side af spacebaren kan jeg fpå teksten venstrestillet som oprideligt - det er da altid en hjælp. Men hvad f... er det for en feature????
Avatar billede cdelicht Nybegynder
10. marts 2004 - 10:53 #4
GOT IT !!! :-))))
Avatar billede cdelicht Nybegynder
10. marts 2004 - 10:56 #5
To specify text direction and cursor behavior for bi-directional languages

If you are using a bi-directional language such as Arabic or Hebrew, you can set the Notes menus and text to read in the direction appropriate for the language, and specify cursor movement appropriate to the language.
Note  The Bi-directional tab appears in the User Preferences dialog box only when a bi-directional language is available. In Windows 2000 and Windows XP, you can set your operating system to use bi-directional languages, but in earlier releases of Windows you may need to install language locales. Ask your Domino Administrator for assistance in using other languages.
Avatar billede cdelicht Nybegynder
10. marts 2004 - 10:57 #6
Fundet under User preferences - International - Bi-directional
Der står bare ikke noget om at der er et short-cut til at skifte dette :-|
Avatar billede jogii Nybegynder
10. marts 2004 - 10:57 #7
Jeg syntes nu også det lignede en feature :-) Men prøv beskriv 100% hvad du gør, for jeg har i lang tid ledt efter en god tastekombination til at venstre/højrestille
Avatar billede jogii Nybegynder
10. marts 2004 - 11:02 #8
Hvilken version af 6.5.1 har du? min vil ikke vise noget "BI-DI"
Avatar billede cdelicht Nybegynder
10. marts 2004 - 11:25 #9
6.5.1 fra 21. jan/2004
Det slår tilyneladende kun igennem i felter med en pre-defineret bredde, som f.eks. subject feltet i en memo.
Du kan ikke bruge dette til højrestilling af tekst i et felt da det kun er visuelt det højrestilles. Andre bruger vil stadig se teksten venstrestillet.
Slå til/fra: File-Prefereces-User...-Internationl-"Bi-direc.." - sæt v i feltet
Avatar billede cdelicht Nybegynder
10. marts 2004 - 11:26 #10
Du skal lukke/åbne klienten hvis du ændrer preferencen
Avatar billede jogii Nybegynder
10. marts 2004 - 11:37 #11
underligt, den er der ikke hos mig. Det eneste jeg kan se er under Intern-Calendar - Picker Directeion Left/Right. Måske er det afhængig af OS-indstillinger
Avatar billede cdelicht Nybegynder
10. marts 2004 - 13:22 #12
Kræver XP som OS....
Avatar billede cdelicht Nybegynder
10. marts 2004 - 13:22 #13
;-)