Avatar billede syngre.net-team Nybegynder
26. marts 2004 - 17:30 Der er 23 kommentarer og
1 løsning

Support til bruger??

Hej

Nu har jeg set og hørt meget om http://www.liveperson.com som er et godt program til at komme i kontakt med ens besøgende på éns hjemmeside... - Programmet er dog "lidt" dyrt hehe

Er der noget som kender andre programmer, så kan det samme og evt. er gratis eller lign. ??

Mvh.
S
Avatar billede dna Nybegynder
26. marts 2004 - 18:03 #1
Sjovt! Er lige ved at lave det samme i en skoleopgave med ASP.NET! :-)

Der er mange af den slags derude, prøv at søg på google.com under "Live support" - jeg har bl.a. fundet denne: http://www.phplivesupport.com/

dna
Avatar billede syngre.net-team Nybegynder
26. marts 2004 - 18:04 #2
Skal helst være ASP :-)
Avatar billede thesurfer Nybegynder
26. marts 2004 - 18:20 #3
Er det bare en chat?
Avatar billede syngre.net-team Nybegynder
26. marts 2004 - 18:23 #4
Nej, skal virke som f.eks. http://www.liveperson.com --> Et script på ens side fortæller et program på ens computer at en er online og man kan kalde op til gæsten og evt. hjælpe
Avatar billede thesurfer Nybegynder
26. marts 2004 - 18:43 #5
Teori:
Når man logger på siden (f.eks. med brugernavn) bruges et ligende script: http://www.eksperten.dk/spm/335601
Scriptet gemmer brugernavn i en fil (f.eks. brugere.txt)

Programmet donwloader filen brugere.txt med 1-3 sekunders mellemrum, og kan derfor se om der kommer nye brugere på.

Forslag:
-- brug et ligende script: http://www.eksperten.dk/spm/335601

-- spm oprettes..
spm titel: "download en fil fra nettet med intervaller"
spm points: 30-60
kategorier:
- http://www.eksperten.dk/spm/Opgaver/Programmeringsopgaver/
- http://www.eksperten.dk/spm/Programmering/
Avatar billede thesurfer Nybegynder
26. marts 2004 - 18:49 #6
Der må selvføligelig kun oprettet 1 spm :-)
Avatar billede 4us.dk Nybegynder
26. marts 2004 - 22:05 #7
det der liveperson ser ret smart ud...

er det evt. muligt at udbygge/lave et lille script til phplivesupport.com, så man får besked hvis der er en der prøver at få fat i en? ;)
Avatar billede dna Nybegynder
27. marts 2004 - 14:19 #8
well, måske jeg skulle ligge min version ud på nettet når den bliver færdig.

Der er måske flere der kunne bruge det?

dna
Avatar billede syngre.net-team Nybegynder
27. marts 2004 - 14:22 #9
Ja, hvis det er noget lign. Liveperson.com så er jeg meget nysgerrig :-)
Avatar billede dna Nybegynder
27. marts 2004 - 14:49 #10
Det er kort fortalt som LivePerson og de andre.

Der er dog ikke nogen windows-applikation, men et alm. webinterface hvor supporterne skal logge ind. Ellers er det på samme måde med et logo på "brugeren"´s hjemmeside, som fortæller, om der er en supporter klar til at modtage chatsessions.

Men.. jo, det er i samme boldgade!

dna
Avatar billede syngre.net-team Nybegynder
27. marts 2004 - 14:55 #11
DNA --> okay, cool nok...

Har set det hos andre, bl.a. liveperson at der ik står noget med at der er en online hjælper, men der bare er en kode på alle sider så man kan se om der er én online og man kan så vælge at hjælpe eller ej. - Brugeren kan ikke se at "vi" sidder der, og vi vælger bare en evt. bruger på webinterface måske ?
Avatar billede dna Nybegynder
27. marts 2004 - 14:59 #12
Der kommer et logo på din hjemmeside (som du selv vælger), som kan indtage 2 former. Det kan vise et "Online" eller et "Offline" billede, og hvordan disse billeder skal se ud, det vælger du selv og uploader igennem systemet.

Det fungerer så sådan, at hvis der er en supporter logget ind i systemet, som er er klar til at give de besøgende hjælp, så viser den "Online" billedet, og de kan klikke på det for at få hjælp. Hvis ikke der er nogen supportere logget ind, så bliver "offline" billedet vist, og de besøgende har mulighed for, at ligge en besked, som supporterne så kan svare på når de logger på systemet igen.

Hvis der er ting (features), som du (eller andre) måske kunne tænke jer, så bare meld ud, så skal jeg se hvor meget jeg kan nå at få indbygget!

dna
Avatar billede syngre.net-team Nybegynder
27. marts 2004 - 15:04 #13
OKay, jamen så var mit ovenstående en lille features ting som du måske havde mulighed for at lege lidt med og få indbygget... Har bare set det på en anden side, og det er lidt sådan et system jeg søger :-)
Avatar billede dna Nybegynder
27. marts 2004 - 15:07 #14
Jeg forstår vist ikke helt hvad du mener med det der?

Kan du lave en god udskæring i et godt gammet stykke pap? :-)

dna
Avatar billede syngre.net-team Nybegynder
27. marts 2004 - 15:11 #15
hehe, jeg skal prøve ;-)

Tag f.eks. min hjemmeside - der er et script på alle sider, som den normale bruger ikke kan se. De kan heller ikke se om der er en online supporter online eller ej.

Dette script på alle sider, gør det muligt for mig som admin/supporter (hvis jeg er logget ind) at se alle de brugere (IPér) som er online på siden lige nu og hvilke de er inde på.

Herefter kan jeg se at en IP har været længe inde på f.eks. FAQén og jeg klikker på vedkommendes IP og vælger "help"... Der kommer nu en popup (chat) op på hans skærm, hvor gæsten (brugeren) kan chatte med supporten (f.eks. mig) og kan få den hjælp han skal have... Man kan altid lukke vinduet og der vil nu stå ved hans IP at han er "hjulpet"

Håber at det var godt nok *S*
Avatar billede dna Nybegynder
27. marts 2004 - 15:17 #16
ahhh.. ja ok! Den feature har jeg set på nogle sites!
Det er klart en mulighed at få indbygget, at supporteren skal kunne indlede samtalen!

Jeg smider det i støbeskeen sammmen med resten af systemet, så må vi se hvad vi kan få brygget sammen! :D

dna
Avatar billede dd-man Nybegynder
27. marts 2004 - 15:46 #17
dna: du må meget gerne kontakte mig ang. dit system på dipo@it.dk hvis det er muligt at kunne se en demo/test-version du har gang i, og evt. lave aftale omkring når du har en færdig version evt.

Tak
Avatar billede cygnet Praktikant
06. april 2004 - 15:02 #18
Lyder meget interresant, vil også meget have et kig på det, evt. også kører lidt demo på det - send en mail til ks(A)cygnet.dk
Avatar billede dd-man Nybegynder
23. april 2004 - 23:55 #19
Hvordan går det med projectet?
Avatar billede dna Nybegynder
24. april 2004 - 14:30 #20
Jeg har afleveret den del af det, som var som skoleprojekt!

Jeg skal til at starte på en travl eksamensperiode, så ved ikke helt hvor meget jeg har tid til at arbejde videre med det lige nu - jeg ved jo heller ikke, hvor mange (eller om nogen) der gider bruge det. Det er jo også en klar motivationsfaktor!

Systemet vil allerede med et par få virksomheder (sider) tilmeldt give mange hits for serveren, da der for hver besøgende på en side, skal genereres et online/offline logo med tilhørende dbkald osv.

Ved ikke om et webhotel vil være helt glade for en side som denne, og har ikke rigtig råd/mulighed for selv at sætte en dedikeret server op til det.

dna
Avatar billede dd-man Nybegynder
24. april 2004 - 14:51 #21
Det er intet problem, jeg har dedikeret servere hvis det er problemet...
Avatar billede syngre.net-team Nybegynder
23. juni 2004 - 07:38 #22
-------> L U K K E R <-------
Avatar billede cygnet Praktikant
30. juni 2004 - 22:56 #23
DNA - hvordan går det med den ? vil meget gerne teste den - send gerne info til ks@cygnet.dk
Avatar billede dna Nybegynder
30. juni 2004 - 23:52 #24
Jeg fik det lavet færdig i forbindelse med skolen, men ikke i en version som jeg vil være bekendt at ligge ud offentligt.

Nu venter sommerferien, og jeg får med garanti ikke lavet det der. Måske efter ferien.. men, vil ikke love noget!

dna