27. maj 2004 - 15:18Der er
3 kommentarer og 1 løsning
hvor finder man præcise dimensioner af et givne objekt
Hejsa Jeg sidder lige nu og skal bruge diameteren på en pepsi dåse jeg har lavet i 3DMax, så jeg kan finde den præcise omkreds, så jeg ved hvor bred mit billede skal være der skal svøbes omkring dåsen.
Er der et eller andet redskab man kan bruge til at aflæse længde,bredder,radiuser ovs. ovs med ??
f.eks hvad nu hvis jeg gerne vil finde længden imellem 2 Vertex'er, hvordan gør man så det ??
det er hvis F12 du kan bruge til at få oplysninger på X,Y,Z, men når du fx laver en cirkel da kan du jo selv bestemme størrelsen på den ude til højre under parameters
Hvis jeg nu har lavet en cylinder, trukket lidt i de forskellige polygoner/vertex så min cylinder ikke har den orginale form længere, hvordan finder jeg så bredden??
Hvis du bruger max 6, kan du gå op i "tools"->"measure distance...". Så kommer der et "sigtekorn" frem og du starter med at trykke på første punkt, slipper museknappen og trykker derefter på næste punkt. Så vil du nede i venstre hjørne af skærmen, kunne se afstanden mellem de to punkter du trykkede på, med blå skrift.
Hvis ikke du har max 6, eller bare gerne vil gøre det på en anden måde, kan du bruge max´s "tape"-helper. "Create"->"Helpers"->"Tape Measure". Herefter klikker du på første punkt og holder knappen nede. Så trækker du musen hen til andet punkt og slipper derefter knappen. Du kan derefter se afstanden i højre side af skærmen (i dit create/modify-panel)
Det er ligemeget hvilken en af de to metoder du bruger - det er vist ren smagssag.
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.