22. juni 2004 - 11:07Der er
10 kommentarer og 3 løsninger
Scorched Earth lign. AI
Hejsa, jeg står og skal have lavet en AI til et Scorched Earth lign. spil. Problemet er at jeg er ret meget på bar bund. I første omgang tænkte jeg på at lave noget backtracking på forskellige vinkler etc. (Meget ala skak) Men det synes jeg ikke rigtigt vil give et ordentligt resultat.
For det første skal jeg jo have beregnet vinkel/skudhastighed der skal skydes med, denne er ret nem at regne ud baglæns, så den sidder lige i plet hver gang, men det duer jo ikke. Så det jeg søger er ikke direkte kode, men snarere ideer/pseudo algoritmer til dette problem.
Den anden ting er at den skal vurdere hvilket våben den skal bruge, men dette kan i første omgang vente.
Jeg er ikke 100 % sikker på at spørgsmålet er korrekt placeret, men håber på det. Ellers må i lige påpege det for mig - tak :)
Ideen er som sådan ikke helt dum soreno, men jeg synes bare det virker så tilfældigt og tjah uprofessionelt på en eller anden måde. Det jeg gerne vil have en AI til, er at virke menneskelig, og det er jo ikke videre menneskeligt. Et menneske vil jo vurdere det på baggrund af tidligere skud (f.eks. samme vind, vinkel og så ændrer man hastigheden lidt), men som udgangspunkt er det selvf. en klar mulighed, så kan jeg jo altid udbygge den til at tage højde for tidligere skud. Kigger lige på gamedev osv. når jeg får lidt bedre tid, er kun lige på kort tid pt.
Tak for jeres hjælp, havde helt glemt dette spørgsmål. Ichiban din ide var rigtig god, og er den jeg valgte at bruge. Men hvis i nu alle svarer, så deler jeg pointene efter fortjeneste om man så må sige.
Soreno - vil du ikke have point ? Jeg venter lige til imorgen med at give dem, så han har en chance for at svare. Mht. den færdige kode så går der pænt længe inden den er færdig, da det er til et skoleprojekt, men den kan nok godt publiceres til den tid :)
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.