Avatar billede renehaas Nybegynder
05. juli 2004 - 16:45 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Hvordan "smelter" man 2 vertics sammen ?

Jeg har et probelm. Jeg har lavet fly i 3dsmax. Og jeg vil garne have den til at se lidt mere fremtidsagtig ud så jeg meshsmoother den. men når jeg går det ser den ene vinge helt forkert ud, det er fordi at der er 2 vertices hvor der kun skulle være en !! hvordan kan jeg rette denne fejl ??
Avatar billede olemunk Nybegynder
06. juli 2004 - 02:35 #1
Hvis du åbner Max, kan du under Help>Tutorials>Modeling Tutorials>More Modeling Tutorials>Using the Vertex Weld Modifier, finde den hjælp, du behøver.
De andre tutorials under >More Modeling Tutorials kan måske hjælpe dig med forvrængningen i meshsmother.
Venlig hilsen
Ole
Avatar billede olemunk Nybegynder
06. juli 2004 - 02:40 #2
Ikke meshsmother, men MeshSmooth, sorry.
Ole
Avatar billede renehaas Nybegynder
06. juli 2004 - 03:28 #3
Nej den tut har jeg ikke !! det er max 5 jeg bruger ?
Men jeg gik ind på 3dmaxer.dk og søgte i forummet og jeg fik svar der !! og det har løst mit problem ! ja det er den der weld.
Men tak fordi du gav dig tid til at hjælpe mig.
M.V.V Rená Haas
Avatar billede olemunk Nybegynder
06. juli 2004 - 08:23 #4
God fornøjelse.
Min bemærkning om tutorials vedr. forvrængningen gælder for max 6, hvor man kan hente en modifier, der hedder Edit Normals, der hjælper med at modificere lavpolygone objekter. Det er et godt lille værktøj.
Jeg mener, at den også findes i 5-eren. Jeg kan ikke huske, hvordan den virker der; men det er måske et forsøg værd.
Venlig hilsen
Ole