Avatar billede ralfi Nybegynder
21. august 2004 - 17:50 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Bedøm cs:s site

Jeg sad og fik ideen til en cs:s site...

Jeg fik lyst til at lave et meget enkel side, som stadig var flot..

enkelhed er meget vigtigt for mig når jeg laver sites..

så nu er jeg kommet op med www.tres.dk/cs

og vil gerne have lidt ris og eventuelt ros.. og hvad der skal og kan gøres bedre og federe ved designet !!

på forhånd tak..

Ralfi
Avatar billede viciodk Praktikant
21. august 2004 - 18:10 #1
Jeg har kigget på designet og din html + css kode og synes det ser rigtig fornuftigt ud.. Meget enkelt design, lækkert.

Tænkte dog lige på denne kode:
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml" lang="en" xml:lang="en">

Du skal ikke skrive "da", "dk" eller lign. i stedet for "en"? (er faktisk også selv en del i tvivl om dette).

Du vil også kunne optimere dine billeder en del, så de ikke fylder så meget. Hvad med f.eks. at gemme back.jpg som gif? Det tror jeg du ville kunne spare en del på. Der er vel heller ingen grund til at top.jpg er så bred.
Avatar billede ralfi Nybegynder
21. august 2004 - 18:43 #2
tak for dit feedback..

det med koden er efter w3.org's anvisninger.. så der kan ikke være noget galt der..

med hensyn til billederne har du ret.. med hensyn til formatet.. grunden til at top.jpg er så lang.. var at jeg på et tidspunkt havde en billede i den anden ende af det ... men da menuen kom til at ligge der.. fjernede jeg det igen.. også for at gøre det mere enkelt og overskueligt..
Avatar billede Slettet bruger
21. august 2004 - 20:13 #3
Jeg synes det kunne være lækkert hvis mundingen på riflen gik udover sidens højre side, så den ikke baret blev skåret af.

Din menu kunne også centreres i højden ift. den hvide baggrund.

Desuden synes jeg siden mangler en bund, en form for afslutning.
Avatar billede therevelation Nybegynder
21. august 2004 - 21:21 #4
pæn og enkelt design...føles som en lidt nostalgisk artikel i en gammel avis..nice...desværre fatter jeg ikke hvad der står *ss*
Avatar billede ralfi Nybegynder
23. august 2004 - 00:01 #5
endnu engang tak for kritkken..

el barto>> synes bestemt ikke at mundingen skal stikke ud.. det irretere mit øje hvis noget stikker ud over rammen.. og det er meget bevidst at den ikke gør det..
menuen er ikke færdig..

therevelation>> tak for dine rosende ord.. det er nu ikke bevidst at folk skal have de asociationer men cool cool..
Avatar billede Slettet bruger
23. august 2004 - 00:06 #6
Tjae...nogle tænker i kasser, andre gør ikke ;)
Avatar billede ralfi Nybegynder
23. august 2004 - 01:35 #7
tænker ikke i kasser..  tænker i helhed..
Avatar billede simonhans73 Nybegynder
27. august 2004 - 01:36 #8
Jeg synes Den er flot.
Meget rar at se på.

At siden kaster en baggrunds skugge er rigtig nice. HVad spoget angår aner jeg virkelig ikke hvad det er  ligner ikke et sprog jeg kender.

Temaet "kill Fenzy" er såmænd ok men ondt....de kan jo ikke gøre for de er frøædere.

....alt i alt flot side

hej
Avatar billede ralfi Nybegynder
02. september 2004 - 19:11 #9
Simonhans >> mange tak for dine fine ord..

hvad sproget angår.. så er det oldlatin.. og bruges udenlukkende som fyldtekst.. fordi siden ikke er færdig og derfor er det indet indhold endnu..

hehe temaet.. Kill Frenzy har som indet at gøre med franskmænd.. Frenzy er slang og betyder vildt/hovedløst/sindsygt/ og er hentet fra GTA spillene.. hvis du kender til det..

endnu engang tak for kritikken
Avatar billede simonhans73 Nybegynder
02. september 2004 - 21:47 #10
..hey hvodan laver du egentlig den skygge???

...er det i Dreamweaver...tell me please!! jeg vil også have sådan en!
Avatar billede ralfi Nybegynder
03. september 2004 - 19:49 #11
hehe.. nej nej slet ikke.. jeg skriver det hele i notepad.. så der er indet fusk ala dreamweaver..

Hvis du kigger på min css.. kan du se at
Avatar billede ralfi Nybegynder
03. september 2004 - 19:54 #12
ups.. hvor kom jeg fra... nå ja..

hvis du kigger på min .main div.. ligger der et billede som background image.. det er bare billede der ligger der.. ikke noget kode... billedet har jeg lavet i PS og er såmænd bare en Gradient..

du kan hente selve billedet og se hvordan jeg har gjort her... http://tres.dk/cs/billeder/back.jpg og http://tres.dk/cs/default.css

du spørger bare hvis der er andet.. :D

ralfi
Avatar billede simonhans73 Nybegynder
06. september 2004 - 00:08 #13
Hej
Jeg har set den skygge på flere sider rundt omkring så jeg troede der var noget kode for det som jeg ikke kendte.

Jeg kigger på dine liks....og mange tak for hjælpen
Avatar billede Slettet bruger
12. januar 2005 - 13:09 #14
Lukker du ikke lige det her spørgsmål?