Avatar billede running_fast Nybegynder
08. oktober 2004 - 08:34 Der er 5 kommentarer

find værdi i tabel med intervaller

Hej,

Jeg har 2 input felter, hvor der indtastes 2 værdier af brugeren. Jeg har så en tabel på begge akser, med intervaller f.eks. 10-20, 20-30, 30-40 osv på X-aksen, og 1-5, 5-10, 10-20 osc. på y.aksen. For alle disse er der en værdi, som skal retuneres til brugeren.

Hvordan gør jeg, således at hvis 15 og 7 indtastes, at den går ned i x=10-20 og y=5-10 og retunerer værdien ?
Avatar billede janvogt Praktikant
08. oktober 2004 - 10:18 #1
Det kunne ligne et INDEKS/SAMMENLIGN opslag.
Generelt kan opslagsfunktionerne i Excel godt håndtere intervaller - eller med andre ord finde den nærmeste værdi i et opslag.

Hvis du har en mail-adresse skal jeg sende dig et løsningsforslag til dit problem.
Avatar billede running_fast Nybegynder
08. oktober 2004 - 10:54 #2
Det kunne være lækkert - skal du publicere løsningen her, når den virker, så alle kan få glæde af den...

ambelgien (snabela) hotmail.com
Avatar billede running_fast Nybegynder
08. oktober 2004 - 10:54 #3
skulle stå : skal _nok_ publicere....
Avatar billede janvogt Praktikant
08. oktober 2004 - 13:06 #4
Eksempel sendt ....
Avatar billede running_fast Nybegynder
08. oktober 2004 - 16:55 #5
Tak,

jeg har tilpasset formlen =INDEX(B10:I17;MATCH(B2;B10:B17);MATCH(B1;B10:I10)) så den finder det den skal hos mig.

Tak for hjælpen !! .. afventer bare dit svar.

God weekend!