Avatar billede pep_panic Nybegynder
17. oktober 2004 - 19:33 Der er 18 kommentarer og
6 løsninger

Hjælp til etablering af vækstvirksomhed søges

Hvis man har en rigtig god idé til en vækstvirksomhed, en realistisk og meget spændende forretningsplan, et gennemarbejdet budget og evner samt engagement til at drive virksomheden til en verdensomspændende organisation, med brydningspunkt i 18. måned, 1 mia. i driftoverskud i det 5. år… men mangler 10 mio. til etablering, hvad gør man så?

/Pep
Avatar billede Slettet bruger
17. oktober 2004 - 19:46 #1
Kontakter nogle store investore
Avatar billede pep_panic Nybegynder
17. oktober 2004 - 19:52 #2
Man skulle kunne uddele strafpoint... ;-)
Hvilke investorer, kvikke?
Avatar billede Slettet bruger
17. oktober 2004 - 19:59 #3
Undskyld.... Prøv at kigget lidt på http://www.startfirma.dk/ der kunne jeg forstille mig, at der var lidt hjælp at hente.
Avatar billede ronnieg Nybegynder
17. oktober 2004 - 20:01 #4
Kontakt vækstfonden, de er muligvis intresseret hvis dit projekt virkeligt har de muligheder du skriver.
Avatar billede Tony Breindal Juniormester
17. oktober 2004 - 20:01 #5
Her kunne man f.eks. starte:

- Teknologisk Innovation (www.tekinno.dk) el.a. Innovationsmiljø.

- Venture Cup (www.venturecup.dk)

- CONNECT Denmark (www.connectdenmark.com)

- Startguiden (www.startguiden.dk)

- Dansk Venture Kapital- og Private Equity Forening (www.dvca.dk)

- PreVenture A/S (http://preventure.dk/show.php)

- Vækstfonden - Ventureguide (www.vf.dk/?alias=ventureguide)
Avatar billede pep_panic Nybegynder
17. oktober 2004 - 20:18 #6
Now we are cooking... Jeg kender alle dem i nævner, men har ikke taget kontakt til nogen endnu. Tror jeg leder efter en business angel, men hvor finder man en sådanne? En som kan være med til at styre processen. Min egen spidskompetence er udvikling (system- som forretningsudvikling). Jeg mangler en spidskompetence på adm. dir. fronten. En sådan person er mit sigte lige nu.... Men hvor finder man en sådan?

Nu har jeg prøvet eksperten (jer). Lad os se hvad de næste dage vil bringe af nye svar og muligheder.

/Pep
Avatar billede Tony Breindal Juniormester
17. oktober 2004 - 20:29 #7
Dansk Business Angel Netværk (www.dban.dk)

Nu 'finder' man ikke 'bare' en direktør. Det er noget man gør sig fortjent til at få stillet til rådighed. Og så er kompetencer indenfor system- og forretningsudvikling samt en adm. dir. ikke just nogen kombination der kan stå alene. Her mangler der (mindst) juridiske, økonomiske, salg- og markedsføringsmæssige kompetencer også. Men det ved du selvfølgelig, når du har en 'realistisk ... forretningsplan".
Avatar billede ricky Nybegynder
17. oktober 2004 - 23:33 #8
Et lille råd.. lad for guds skyld være med at snakke om mia. - det alene får det til at virke useriøst. Lad hellere de komne investorer/BA selv 'få øje' på de vildeste muligheder.
Avatar billede kein Nybegynder
17. oktober 2004 - 23:42 #9
Direktør med kapitalmuligheder som søger det rette projekt at lægge tid, kræfter og penge i, det er min side af sagen...

Udfra din beskrivelse lyder det som om vi har fælles interesser - skriv til olin(at)kein.dk og fortæl nærmere om dit projekt. Hvis potentialet er så stort som beskrevet, så behøver du ikke lede længere !
Avatar billede ALS Praktikant
18. oktober 2004 - 13:14 #10
"etablering af vækstvirksomhed"

Øh, en vækstvirksomhed er en eksisterende virksomhed der vokser.
Prøv at skrue lidt ned for dine buzzwords når du skal ud og sælge din ide til en investor ;o)
Avatar billede japping Nybegynder
18. oktober 2004 - 17:31 #11
Mit råd er også at skrue ned for ambitionerne. Start i det små og få erfaring med drift af egen virksomhed. Hvis du ikke har tålmodigheden bliver du nød til at optage et rimeligt stort lån, som du skal betale tilbage en dag. alternativt skal du overtale andre, men uden erfaring bliver det meget svært.

Jeg sidder selv med 3-4 udviklingsprojekter inden for vidt forskellige områder. Nogle kræver mere investering end andre. Derfor startede jeg for 5 år siden i det små og har i dag en rimelig omsætning i mit fritids-firma. Denne omsætning gør, at jeg skattefrit kan investere i større udviklingsprojekter (udgifterne kan jo trækkes fra). Således regner jeg med at blive fuldtids-selvstændig inden for 0-5 år.

Håber du kan bruge ovenstående ?
Avatar billede ALS Praktikant
18. oktober 2004 - 17:37 #12
Min kommentar gik ikke på at skrue ned for ambitionerne, men på at være realistisk og lade være med at strø om sig med slidte buzzwords.
Det kommer let til at virke useriøst og preller i bedste fald af på en kommende invester, i værste fald kommer du til at fremstå utroværdig og så gider folk ikke at hører på dig.

Blot et venligt råd :o)
Avatar billede kein Nybegynder
20. oktober 2004 - 09:03 #13
Hva så Pep, er du kommet videre med det eller skal vi finde ud af noget... ?
Avatar billede japping Nybegynder
23. oktober 2004 - 19:12 #14
Det er den slaks spørgsmål på Eksperten man skal holde sig fra, for spørgeren vender aldrig tilbage.
Det siger jo noget om hvor seriøs han/hun egentlig er.
Avatar billede pep_panic Nybegynder
24. oktober 2004 - 21:22 #15
Det er jeg langt fra enig i japping. Tværtom, så er det faktisk den form for kommentar som dit sidste indlæg som indeholder det useriøse. Undskyld røflen, men ret beset ved du ikke om jeg har kontaktet diverse overstående personer. Dine øvrige råd er legitime og medgår i de generelle overvejelser om projektetsfremtid, tak for dem.
Avatar billede japping Nybegynder
22. november 2004 - 16:42 #16
Hvid du kontakter nogle af ovenstående syntes jeg du skulle melde det ud her, så vi andre ikke spilder tiden. Nu er der så gået 1 måned og du har ikke lukket spørgsmålet eller uddelt point.
Måske endnu en igangsætter der ikke behandler folks input seriøst og afslutte åbne tråde.

Altså - du er ikke vendt tilbage og afsluttet sagen.
Avatar billede theprofessor Nybegynder
22. november 2004 - 17:09 #17
du har brug for en "business angel". Prøv www.dban.dk

Væksfonden vil have sikkerhed....og innovations miljøer i DK investere sjælden mere en 2-4 millioner i seed fase. Plus du skal betale venture capital tilbage 3-4 gange!
Avatar billede pep_panic Nybegynder
23. november 2004 - 01:15 #18
>japping
Jamen sagen er ikke afsluttet endnu ;-) Mangler stadig "the-one-answer" som får det hele til at falde på plads.

>theprofessor
>betale venture capital tilbage 3-4 gange
[zip]
Det er iogforsig heller ikke noget problem. Derimod er det vigtigt at investor kan være med til at rådgive ledelsen igennem en kraftig international vækst de første 3 år. Det er iøvrigt mit indtryk, at VC helst vil have en aktieoverenskomst med IPO mulighed. Tager jeg fejl?
Avatar billede Tony Breindal Juniormester
23. november 2004 - 06:21 #19
En anden vej rundt til finansiering kunne være gennem arbejdet med at etablere en professionel bestyrelse. Jeg ved naturligvis ikke, hvor langt du er den process, men med dine mål må det være et naturlig indarbejdet element i din forretningsplan.

Desværre finder man ikke bare lige en bestyrelse. Det er noget man som virksomhed gør sig fortjent til at få gennem hårdt arbejde, hvoraf meget af det ikke umiddelbart har noget med virksomhedens øjeblikkelige udvikling at gøre og derfor kan virke som tilbageskridt for iværksætteren.

Du vil kunne få hjælp via dit lokale iværksættercenter, som du finder på www.startguiden.dk. Du vil også kunne få hjælp hos dit lokale erhvervsråd.

Hvis I er flere om opgaverne var det måske allerede her, at den person I på sigt har udvalgt til at sidde i bestyrelsen skulle trække i arbejdstøjet, mens du / andre fortsætter arbejdet med prototyper o.s.v.

Spring ned på biblioteket og tag fat i f.eks.:

Bestyrelsen i arbejdstøjet, Bruno Christensen
God bestyrelsesskik - en inspirationsbog, Coopers & Lybrand
Bestyrelsens ABC, Steen Langbæk
Bestyrelsesarbejde i teori og praksis, Ole M. Olsen
Bestyrelsesansvaret, Morten Samuelsson & Kjeld Søgård

Dernæst vil jeg foreslå den ansvarlige at tage en uge i sommerhus alene og læs bøgerne. P.b.a. dem laver vedkommende så en skriftlig handleplan og går sammen med jer andre i gang med at implementere så mange strukture som muligt. Kontakt simultant jeres iværksættercenter og erhvervsråd, så I kan komme i gang med at finde personer. Nogle af disse personer vil helt sikkert have adgang til finansiering.
Avatar billede cmeinhardt Nybegynder
08. december 2004 - 09:23 #20
Du kontakter mig.

Send en mere fyldestgørende beskrivelse, indeholdende Email, og evt. en telefonisk kontakt mulighed.

Cmeinhardt@nightlife.bg
Avatar billede theprofessor Nybegynder
25. januar 2005 - 18:26 #21
Du har brug for en "business angel" prøv f.eks. www.dban.dk
Avatar billede pep_panic Nybegynder
25. januar 2005 - 21:30 #22
Lukket - vi fandt en vej ;-)
Avatar billede kein Nybegynder
25. januar 2005 - 21:43 #23
pep_panic >> Må man spørge hvad I har fundet på eftersom I aldrig vendte tilbage på vores seneste korrespondance ?

Ellers held og lykke med projektet !
Avatar billede erikg Nybegynder
05. juni 2005 - 00:07 #24
Tag endelig kontak til mig: eg - at - bellcom - dot - dk