10. december 2004 - 09:54Der er
2 kommentarer og 1 løsning
Deformering af map på flade
God morgen
Jeg skal have lagt et skak-ternet map på en cylindertop så mappet bliver trukket rundt på fladen og laver et rundt skakbræt. Indtil videre har jeg lavet et map med standard skaktern og tilet det 4 gange så der kommer 8x8 felter ud af det, men selve mappet bliver bare skåret af, rundt om kanten istedet for at blive formet efter cylinderen top.
Hos Computerworld it-jobbank er vi stolte af at fortsætte det gode partnerskab med folkene bag IT-DAY – efter vores mening Danmarks bedste karrieremesse for unge og erfarne it-kandidater.
Du kan (så vidt jeg ved) ikke sådan lige få Max til at ændre din kvadratiske bitmap til en rund, men du kan tilnærme dig det ved at smide din tekstur på cylinderen, bruge først en UVW Mapping (blot almindelig planar, som du sikkert allerede gør) og derefter smide en Unwrap UVW på .. i den kan du gå i sublevel og vælge select face og vælge din top, dernæst trykke Planar map .. og dernæst trykke på Edit. Tænd lige for filter selected faces så du kun ser denne ene. Og nu kan du så hive i vertexerne indtil du får noget der ligner, men det er et nørkle-arbejde.
Nemmeste vil være hvis du i forvejen i et paintprogram kan lave præcis den map som du vil have siddende på din cylinder og så blot mappe den på med en planar mapping (uden unwrap).
Jeg fandt ud af det i max, men spørg mig ikke hvordan :SDet blev rundt og kom til at se helt godt ud.
Synes godt om
Ny brugerNybegynder
Din løsning...
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.