Avatar billede regstar Nybegynder
09. januar 2005 - 00:56 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Optage lyd online

Hej

Jeg ville lige vide, om det er muligt at man via nettet kan optage lyd også lægge det ind på server.

Altså det der sker med tekst når man eksempelvis skriver i en gæstebog.

hvis ikke, er det muligt at sådan ngt kan "programeres" el udvikles, og hvordan?

på forhånd tak
/regstar
Avatar billede moocher Nybegynder
09. januar 2005 - 00:58 #1
Med optage mener du så live.. Du kan uploade en lydfil
Avatar billede regstar Nybegynder
09. januar 2005 - 01:47 #2
Jeg mener at hvis man eksempelvis istedet for at skrive sin besked i en gæstebog, så kan man indtale besked. Til det behøver man jo at opsætte en form for optage lyd og gengive det. Hvis du forstår?
Avatar billede regstar Nybegynder
09. januar 2005 - 01:49 #3
ex:
gæstebog.
skriv besked => gem i database => vis offentligt

hvad jeg forestiller mig:
tal beskeden => gem i databsen => afspil lyden som en ganske almindelig uploadet lyd.
Avatar billede moocher Nybegynder
09. januar 2005 - 01:50 #4
Det tror jeg ikke du kan, tror du bliver nødt til at lave en upload lydfil knap
Avatar billede regstar Nybegynder
09. januar 2005 - 01:55 #5
Det burde da ku lade sig gøre.

Det jeg søger hen imod er om der findes et "script" til at kunne lave den her "lydoptage" funktion
Avatar billede moocher Nybegynder
09. januar 2005 - 02:04 #6
Ingen script jeg kender understøtter optage funktion... Ikke engang en der kan afspille.. kun give genvejen til medisplayer.. Så det tror jeg desværre ikke at du kan
Avatar billede regstar Nybegynder
09. januar 2005 - 02:12 #7
ok.
Jeg giver den lige et par dage. Hvis der ikke andre der svar, så får du pointen ;)
natnat
Avatar billede moocher Nybegynder
09. januar 2005 - 02:14 #8
Tak ;)
Avatar billede superbent Nybegynder
09. januar 2005 - 15:23 #9
Det burde være muligt, men vi snakker om noget ActiveX eller Java eller lign. som du skal have fat i, det er umuligt med PHP, ASP, CSS, HTML, JavaScript m.v.
Avatar billede regstar Nybegynder
09. januar 2005 - 19:16 #10
superbent>
Ok. Det tænkte jeg også på.
Har du ngn ideer om hvor jeg finder nærmere oplysninger om det?
Avatar billede superbent Nybegynder
10. januar 2005 - 13:49 #11
Nej desværre; det er ikke noget jeg selv har leget med.
Avatar billede regstar Nybegynder
10. januar 2005 - 18:28 #12
Ok.
Jeg prøver lige at lede selv, og hvis jge finder ngt, smider jeg det herind ellers vil jeg gerne have at moocher og superbent kommer til at dele om pointene.
Avatar billede regstar Nybegynder
23. januar 2005 - 23:22 #13
Så, Så må moocher lige dele pointene lige over med superbent.

Fandt desværre ikke ngt helt konkret. Men leder stadig :D

hygge
/Regstar