Avatar billede zerohero Nybegynder
23. februar 2005 - 13:21 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Windows Programmering

Jeg har i noget tid forsoegt at kode et Windows program i C++ med noget GDI grafik som interface osv. Men der er noget jeg ikke helt forstaar! Jeg modtager kun WM_PAINT beskeder fra Windows naar jeg mit "hoved-vindue" skabes og naar jeg trykker paa gendan/maksimer knapperne! Og altsaa IKKE naar jeg manuelt aendre stoerelsen paa vinduet, eller naar jeg flytter vinduet vaek fra skaermen, eller hvis et andet (eksternt) program overlapper mit vindue! Jeg troede at Windows job var at give mig besked naar mit vindue har brug for en opdatering, men det goer den ikke!

Nogen der kan hjaelpe?
Avatar billede zerohero Nybegynder
23. februar 2005 - 13:22 #1
Desuden modtager jeg heller ikke beskeder naar jeg manuelt resizer mit vindue! Havde haabet paa en WM_SIZE eller WM_SIZING besked!
Avatar billede bertelbrander Praktikant
23. februar 2005 - 19:51 #2
Det er lidt svært at gætte hvorfor det sker, så vi må nok have nogle flere oplysninger:
Hvad laver dit program?
Hvordan bliver vinduet oprettet?
Hvordan ser din wndclass ud?
Avatar billede zerohero Nybegynder
25. februar 2005 - 11:21 #3
Hej bertelbrander mange tak for interessen. Jeg har fundet ud af problemet! Selvom jeg stadig ikke rigtigt kan se det helt logiske i det! Men det virker fint nu! Hvis du smider et svar vil jeg give dig points for interessen!