Avatar billede kjulius Novice
23. marts 2005 - 01:17 Der er 5 kommentarer

Sortere emails

Det ville være ekstremt dejligt, hvis det var muligt at skelne mellem de mails som vedr. spørgsmål man godt nok har abonneret på, men som man endnu ikke har været involveret i, og så de spørgsmål man deltager i.

Et eller andet, som ville gøre det muligt at opsætte en regel, så man kunne dirigere mails vedr. spørgsmål man deltager i ned i en anden mappe end de andre.

Dem man deltager i, skal man holde øje med. De andre kan man holde øje med.

Alt for ofte forsvinder mails vedr. dem man deltager i, i mængden af modtagne mails. Ikke alle har jo tid til konstant at tjekke op på det, hver gang det siger ding-dong (eller hvad lyden nu er, som signalerer, at der er kommet en ny mail).

Skulle det ikke være muligt at implementere forholdsvis hurtigt?
Avatar billede fcs Novice
23. marts 2005 - 07:58 #1
Du kan jo lave en regel der hedder at hvis mailen kommer fra eksperten og indeholder orden point i body, så skal den til en folder med nye spørgsmål. Så vidt jeg husker står der kun noget om point i mails om nyoprettede spørgsmål med mindre selve titlen på spørgsmålet indeholder ordet point.

Resten kunne jo så sorteres i en anden mappe eller lignende.

Hygge

FCS
Avatar billede kjulius Novice
23. marts 2005 - 09:15 #2
Okay, jeg var ikke klar over den lille detailje, men det vil ikke hjælpe mig alligevel. Så vil jeg godt nok måske kunne lede nye spørgsmål til en særlig mappe. Men det jeg ønsker at kunne, er at sortere mellem

1) Nye spørgsmål
2) Spørgsmål hvor jeg har afgivet et svar
3) Spørgsmål hvor jeg deltager
4) Alle andre spørgsmål.

Og vel at mærke på en måde, der tillader mig at oprette en regel i Outlook Express, som er den mail-klient jeg bruger derhjemme.
Avatar billede popsy Novice
23. marts 2005 - 09:28 #3
Interessant ide, det kunne jo f. eks. bare gøre med et antal af stjerner i emnelinien alt efter hvilken type.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
23. marts 2005 - 14:33 #4
Der er "noget" specielt/forskelligt ved alle slags mails. F.eks.:

- Et svar er accepteret = body indeholder "Svar accepteret"
- En bruger har lagt et svar = body indeholder "Besvaret"
- En bruger har lagt en kommentar = body indeholder "Kommentar"
- Spørgsmål oprettet i Eksperten kategorierne "CoAdmin", "Fejl" og "Forslag" = body indeholder "Eksperten :: CoAdmin", "Eksperten :: Fejl" eller "Eksperten :: Forslag"

Disse mails sendes, fra en afsender der indeholder "@exp.dk" i mail-adressen.

Jeg vil klart anbefale, at du bruger Mozilla ThunderBird ( http://www.mozilla.org/products/thunderbird/ ) , i stedet Outlook (/Express).

PS: Hvis man er Pro-medlem, man få selve beskeden/kommentaren/svaret med i mailen (=body). Dvs, hvis en bruger f.eks. skriver "Besvaret" eller "Svar accepteret", kan det påvirke dit filter, hvis du er Pro-medlem.
Avatar billede exp Juniormester
23. marts 2005 - 15:43 #5
Opsæt en reg.exp til at sortere ud fra subject.

Nyoprettede spørgsmål hedder noget a la:
Spørgsmål-titel : xxx

Kommentar/svar-mails hedder:
Spørgsmål-titel

Hvis subject indeholder " : xxx", og xxx er et tal mellem 0-200, så er det højest sandsynligt et nyt spørgsmål.