Avatar billede Slettet bruger
29. juni 2005 - 15:41 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

Overskrive navne i domæne

Hej

Jeg har følgende problem.

Jeg har en computer i et domæne med et navn.

Computeren går i stykker... en ny sættes op....

Hvis jeg vil tilføje computeren -får jeg fejlen "navet findes alleres på domæne"

Kan man ikke sætte domænet op således - at man gerne må "overskrive" et navn.

Mvh.

Michael Nielsen
Avatar billede bjuhl Nybegynder
29. juni 2005 - 18:57 #1
Hvis du bruger administrator kontoen når du melder pc'en på domænet, spørger den om du vil bruge det eksisterende navn i domænet. Men det kræver som sagt en konto med admin rettigheder på domænet.

Hvis du får fejlen alligevel, kan det skyldes en lille fejl i AD, så er du nød til at slette Computeren i AD'et. Det sker faktisk af og til, men ikke noget problem.
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
03. juli 2005 - 23:19 #2
Ja, du kan bare slette maskin kontoen, så kan du melde den nye maskine på...
Avatar billede Slettet bruger
10. juli 2005 - 18:28 #3
Har uddelegeret rettigheder til brugeren i stedet op OU'en...
Avatar billede Slettet bruger
10. juli 2005 - 18:28 #4
:)