Avatar billede sgolsen Praktikant
27. august 2005 - 11:23 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

ikke alle sider forsvinder fra oversigt ved ryd oversigt.

hejsa.

jeg har et problem med ikke alle besøgte sider forsvinder når jeg bruger funktionen ryd oversigt, fx ofir bliver der.
er der et lille gratis program til og fjerne alt med? eller en måde.
jeg har prøver et program der heder ccleaner men uden held.
og jeg syntes det er rart de er der så længe jeg surfer så det med og fjerne flueben i autofulførelse er ikke så godt.
mvh. sgolsen.
Avatar billede jakobdo Ekspert
27. august 2005 - 12:11 #1
Prøv dette program, det fjerner en masse crap :o)
http://www.ccleaner.com/
Avatar billede -kp- Nybegynder
27. august 2005 - 12:18 #2
Avatar billede hexya Nybegynder
27. august 2005 - 13:29 #3
1) Luk din Browser.
1.2) Åbn - Start> Indstillinger> Kontrolpanel> Internetindstillinger.
1.3) Tjek at Ofir ikke er startside.
1.4) Ryd Oversigten (som du plejer.

2) Søg mappen (eller mapperne) "Oversigt".
2.2) Klik på den(dem) og marker indholdet i den(dem) og tryk Shift+Delete (du kommer muligvis til at skulle trykke "Ja til alle").
2.3) Genstart computer (ikke sikkert det er nødvendigt).

Hvis du herefter stadig ikke kan slette alt med "Ryd Oversigten", så skal du have fat i lidt manuel Cookie-kontrol:

3) Åbn Start> Indstillinger> Kontrolpanel> Internetindstillinger.
3.2) Tryk "Slet filer" (Midlertidige Internetfiler).
3.3) Sæt flueben i "Slet offline indhold" (det er sider, du selv specifikt har gemt til offline-browsing - sjældent brugt for det virker ad h til med InternetExplorer).
3.4) Tryk OK.
3.5) Tryk "Slet filer" - igen! (ja sådan kan det være, IE er rigtig dårlig M$-programmering :^)
3.6) Tryk OK (uden flueben i Offline Indhold).

4) Søg mappen (eller mapperne) "Temporary Internet Files".
4.2) Klik på den(dem) og sorter kolonne "Type".
4.3) Marker alle andre filer end dem, der starter med "Cookie..." og slet dem med Shift+Delete.
4.4) Nu må du så manuelt slette de Cookier fra sites du ikke selv har foretaget indstillinger på (som fx cookie fra Google om hvordan du vil have Google til at fremstå).

5) Åbn Start> Indstillinger> Kontrolpanel> Internetindstillinger.
5.2)Klik fanen "Beskyttelse af personlige oplysninger"> klik Avanceret.
5.3) sæt flueben i "Tilsidesæt automatisk behandling af cookies".
5.4) sæt prik i Bloker (begge to).
5.5) sæt flueben i "Tillad altid under session".

6)Samme fane (5.2)- klik Websteder_Rediger (Cookies).
6.2)Klik på Kolonneoverskiften "Indstillling" for at sortere, så du kan se, hvilke websteder du har tilladt at lægge cookies.
6.3)Marker dem du vil tillade og tryk "Tillad", fjern eller bloker dem, der ikke skal have lov.

Fra nu af er det muligt ccleaner kan holde rede på det. Hvis ikke så prøv "12Ghosts Wash" - som også er freeware:
http://www.tucows.com/preview/288653
Avatar billede hexya Nybegynder
27. august 2005 - 13:33 #4
... det er selvfølgeligt muligt at ccleaner eller 12Ghosts Wash, allerede kan styre begivenhederne efter fuldførelsen af pkt. 1 + 2.
Avatar billede hexya Nybegynder
27. august 2005 - 13:41 #5
SpywareBlaser er i øvrigt et super godt prg til at blokere for "syge" cookies og sites. Det har en jævnligt opdateret database, som fylder listen RedigerWebsteder (pkt. 6), med syge sites, som der automatisk blokeres for. Det er også freeware.
http://www.javacoolsoftware.com/spywareblaster.html
Avatar billede sgolsen Praktikant
27. august 2005 - 17:42 #6
hejsa Hexya

tak for din hjælp tror nok det var 12Ghosts Wash der gjorde det!
men nu er siderne væk syns det er lidt skod ikke bare de forsvinder når
nu man ber dem om det.
det må være nogle cokies der ligger på hemmelige steder på ens com hehe.
men tak for hjælpen og hvis du kommer med et svar får du dine point
mvh sgolsen
Avatar billede hexya Nybegynder
27. august 2005 - 18:22 #7
Glad for at kunne hjælpe.
Vil det sige, at du ikke engang brugte pkt. 1 & 2?
Godt hvis Ghost kunne, men bemærk til en anden gang - og den kommer :^) - der sjældent noget mere effektivt end at tage sagen i egen hånd.
Avatar billede sgolsen Praktikant
28. august 2005 - 00:32 #8
hejsa hexya
nej jeg gik lidt kold i del lange forklaring hehe
men var inde og slette cokies manuelt men det hjalp ikke :(