Avatar billede janomel Nybegynder
22. september 2005 - 13:44 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til argumenter for en ny hjemmeside

Hej alle

Håber i kan og vil hjælpe mig.

Oversagen er at jeg er blevet bedt om at komme til et bestyrelses møde og fortælle om hvorfor man skal have en ny hjemmeside. Altså komme med argumenter for, hvorfor det, hvad kan man få ud af det,  osv.  En overbevisning om hvorfor de skal bruge den økonomi, det nu kræver. ((markedsføring, lønninger, udgifterne osv.)) Det er et lille sted, så det er den, der hård fine balance om prioteringer.

Det der også ligger i det, er at jeg jo bedere jeg kan gøre det jo bedere chancer er der for at jeg bliver fastansat som webber (webmaster)

Nogle af de ting jeg søger, er bl.a. nøgletal omkring nettet, hvor mange søger på hvad m.m.

Håber virkligt på noget hjælp, da jeg skal sende det inden mandag morgen og frem ligge det mandag aften.
Avatar billede darth-domino Nybegynder
22. september 2005 - 14:04 #1
Hmmm.... det er jo ikke sikkert at det "sted" du snakker om har brug for en hjemmeside?

Nu er det jo ikke nemt at komme med argumenter for hvorfor lige dit "sted" skal have en hjemmeside når man ikke aner hvad I er laver???
Avatar billede janomel Nybegynder
22. september 2005 - 14:45 #2
Helt klart, god ide: www.faksekysten.dk
Avatar billede schwarz84 Nybegynder
22. september 2005 - 14:57 #3
Siden er en blanding af slamkode og frames. Der er masser af tekniske grunde til at få gjort noget ved den...
Ellers er siden i det hele taget noget værre rod hvor jeg eksempelvis ikke helt forstår hvorfor "overnatning" og "feriehussøgning" er adskilt. Hvad er det egentlig man søger i under "feriehussøgning", hvor ligger de feriehuse? En klar idé og en gennemgående struktur ville være et kæmpe skridt i den rigtige retning. Jeg er sikker på at bedre vejledning på siden ville få flere til at bruge søgningen.
Derudover virker farvevalget rundomkring fuldstændig tilfældigt. Konsistent farvevalg giver et design et stort løft, og det giver er lidt forvirrende virkning at bruge så mange små fotos på siderne. Og øhh, lysegrøn på blå baggrund? Hvordan kan man dog finde på det :-) Der er masser af designmæssige ting at tage fat i.

Det vil i hvert fald hjælpe dig at lave et udkast til et nyt design af siden og at skrive nogle ting ned som den nye side skal kunne, og som den gamle ikke kan.
Avatar billede janomel Nybegynder
22. september 2005 - 15:36 #4
tak for input. Kan kun give dig ret i at det er noget rod. Om hvorfor man har valgt det ene fremfor det andet skal være usagt. Ik lige sådan jeg ville gøre det.

Men jeg søger efter de mere håndfaste ting. Så som noget om hvormange der bruger hvilken nøgleord i dag. Fandt noget inden på joyzone omkring dette. Men mangler up to date info og kan ik finde det.

Der udover vil det være interssant hvis der fandets noget om hvor mange der bruger nettet til ferie planlægning. Her hjemme, tyskland, sverige, polen etc.

Også noget omkring, om det med hvad får man igen, når man investere. Hvor meget mere giver det at have en fast person til at løbende at holde den opdatere/udbygge den.