Avatar billede roscoe27 Nybegynder
04. oktober 2005 - 20:31 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Salg af site

Jeg har et site med en adsense indtjening på den rigtige side af 5 kilo om måneden og mere end 150.000 hits om måneden. Sitet er superoptimeret og har mange topplaceringer på centrale keywords for sitets tema(er).

Derudover har jeg nogle genersike domænenavne, der alle kan linkes til fra veletablerede sider under det første domæne. Sitet kan have interesse for rejse- mad og finansbranchen - fine placeringer indenfor disse genrer.

Hvor er det bedste sted, at sælge sites og domæner? Er der kun qxl?
Avatar billede ibleif Nybegynder
04. oktober 2005 - 20:33 #1
Det lyder da spændende. QXL er tidligere brugt af brugere herinde til at sælge deres websites. Ellers er Eksperten også en god opslagstavle, selvom den jo officelt ikke må bruges til dette formål! :-)

Hvilket site drejer det sig om ?

// Ibleif
Avatar billede Slettet bruger
04. oktober 2005 - 20:35 #2
ren og skær nysgerrighed... hva er grunden til at du sælgewr det? og hvor meget regner du med at få ca.?
Avatar billede roscoe27 Nybegynder
04. oktober 2005 - 20:53 #3
Salg af sitet skyldes alene, at jeg har alt for mange jern i ilden for tiden.

Er ved at lave et andet projekt, der tager alt min tid. Dette projekt kræver også lidt hurtig kapital, som formentlig vil kunne rejses ved salg af mit "internet-barn" med tilhørende domænenavne.

Oplysninger om URL kan fåes ved henvendelse via email: claus @ roscoe.dk
Avatar billede goose Nybegynder
05. oktober 2005 - 06:37 #4
Hvilket prisniveau vil der være tale om? - bare ca.

/Goose
Avatar billede roscoe27 Nybegynder
05. oktober 2005 - 06:49 #5
Umiddelbart vil jeg mene, at sitets gennemsnitlige månedlige indtjening x 12 måneder må være prisniveauet.

/ Claus
Avatar billede areon Nybegynder
05. oktober 2005 - 08:54 #6
Rimeligt.

Du kan kontakte mig paa ts@net4you.bg med mere informationer omkring sitet. Her mener jeg udviklingssprog, alder af koder og site, evt. krav og bindinger der maatte vaere tilkoblet sitet og jeg vil kigge det igennem.

mvh
Avatar billede kasperjensen Nybegynder
12. oktober 2005 - 19:29 #7
Roscoe27, nej det er alt for en lav pris. Gør det i min 2 år x din fortjeneste og evt + 25%. Især når den er optimeret max som du siger, så skal du også have det for den som den er værd. nu ved jeg ikke hvad for side.. men visse rigtige rigtige gode sider, vil jeg sige x5 års indtjening og evt +25% hvis ønskes.

Og Qxl er alt for useriøst til en prof. side. den bliver aldrig solgt vil jeg tro derinde.
Avatar billede roscoe27 Nybegynder
13. oktober 2005 - 17:08 #8
Kasper,

Tak for input.

Hvor kan man så sælge?

/ Claus
Avatar billede kasperjensen Nybegynder
13. oktober 2005 - 21:50 #9
er den dansk eller engelsk sproget? for hvis den er engelsksproget er der mange muligheder.
Avatar billede roscoe27 Nybegynder
16. oktober 2005 - 12:26 #10
Sitet er på dansk. Jeg modtager stadig gerne konkrete link til steder, hvor man kan sælge.

/ Claus
Avatar billede goose Nybegynder
16. oktober 2005 - 12:39 #11
Måske på http://formidleren.dk/ men jeg ved ikke hvor meget gang de rer i det site ...

/Goose
Avatar billede triple-x Nybegynder
16. oktober 2005 - 12:45 #12
prøv evt på www.amino.dk der sidder mange iværksættere som måske kunne klare et projekt mere.
Avatar billede thorborg Nybegynder
21. oktober 2005 - 21:02 #13
Send evt. en mail til mig, så kigger jeg på det: info@cloud1.dk

Dbh Martin
Avatar billede roscoe27 Nybegynder
09. september 2006 - 23:25 #14
Lukker...sitet blev ikke solgt, men næsten:-D