Avatar billede rn11021 Nybegynder
13. oktober 2005 - 11:45 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hvorfor et land har flest fordele for et internet firma

Vi er 2 som har et internet firma som går fint. næste år skal vores produkter udbydes over hele europa, og derfor vil vi gerne flytte vores adresse til et land med flere fordele end Danmark.

Jeg har set at mange større internet firmaer har deres adresse i lande som Malta, Tjekkiet, Rumænien osv.

Jeg ville hører om nogle havde nogle erfaringer med at flytte sit firma til et andet land, og evt. nogle konkrete info om de forskellige lande
Avatar billede leif Seniormester
13. oktober 2005 - 11:52 #1
Sverige kunne være et godt bud.

Hvad er det for en type varer ?
Avatar billede bufferzone Praktikant
13. oktober 2005 - 11:58 #2
Cayman Islands, skattely og godt vejr
Avatar billede rn11021 Nybegynder
13. oktober 2005 - 12:40 #3
Vi har tænkt på at flytte kontoret til sverige, fordi det ligger forholdsvis tæt på vores bopæle.

Bufferzone >> har ikke tænkt mig at flytte derned, kun flyttet firmaet, for at få nogle fordele.

vi sælger digitale serviceydelser, ikke mere kan jeg sige her
Avatar billede old-faithful Praktikant
13. oktober 2005 - 13:14 #4
I må nok også lige undersøge om det overhovedet er lovligt at lave sådan et proforma-firma, i et andet land, hvis man ikke selv har nogetsomhelst med landet at gøre...
Avatar billede rn11021 Nybegynder
13. oktober 2005 - 13:21 #5
Ja, jeg skrev vi ikke skulle bo der, men det er meningen at nogle af funktioner fra firmaet sakl foregå i landet, og vi vil også have et kontor der...
Avatar billede thorborg Nybegynder
13. oktober 2005 - 23:44 #6
Hvis du vil sælge digitale varer, så læg det i Malta eller Luxemborg. Der kan du sælge med 15 % moms til alle EU lande.
Du kan finde mere info på www.amino.dk

Dbh Martin
Avatar billede nse Nybegynder
15. oktober 2005 - 09:33 #7
Som Martin så rigtigt siger det, hvis det er digitalt, så flyt til Malta eller luxemborg.
Hvis det er fysiske varer, så kan I med fordel lave et konstelation med et engelsk Ltd.. Fordele er, at det ikke lugter langt væk af skattely, og du betaler lav skat ved de små indtægter.
Du kan også udbygge det yderligere ved at få det engelske Ltd. arbejde på agentbasis for et eksempelvis Cayman Island selskab. Det kan dækkes 100%, så ingen kan se, at moderselskabet er placeret i et skattely. det fungerer på den måde, at det engelske selskab sælger varene for moderselskaber på agentbasis, hvor de får fx. 5% af salgsprisen - på den måde betales der kun skat af fortjenesten på de 5%, mens de 95% sendes ud til skattelyet.
Men gå ind på www.amino.dk, der har det været debatteret nogle gange :)