Avatar billede Slettet bruger
07. november 2005 - 13:26 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

partner med forstand på sikkerhed søges

Hej alle.

Jeg har et projekt i tankerne, hvortil jeg skal bruge en partner der  kan hjælpe mig med at gøre mit system så sikkert at selv store firmaer vil kunne sætte sin lid til at vi kan opbevare vigtige dokumenter sikret for dem.

Denne opgave er en del af et større iværksætterprojekt, som bygger på en idé der ikke er set før, og som der skulle være gode penge i.

Ser frem til at høre fra jer.

I kan skrive til mig på: mtt[snabel-a]fwd-solutions[DOT]dk
Avatar billede dawin_dk Nybegynder
07. november 2005 - 19:34 #1
Ville være rart at vide hvilken sikkerhed det handler om. Der er f.eks. stor forskel på sikkerheden omkring netværk og routers og så den der gælder i asp, php eller programmer.

Hvis du kan fortælle lidt mere om projektet.
Avatar billede Slettet bruger
07. november 2005 - 23:31 #2
jeg kan ikke fortælle så meget mere om projektet her, men sikkerhedsspørgsmålet handler om at der skal laves et web-brugerflade, med nogle tusinde brugere, der skal kunne logge sikkert ind.
Avatar billede dawin_dk Nybegynder
11. november 2005 - 14:10 #3
asp, php, coldfusion ... http/https .. osv.. ?
Avatar billede Slettet bruger
11. november 2005 - 15:24 #4
jeg har selv erfaringer med php, så det ville være oplagt. om det skal være via en sikker http forbindelse er jo blandt andet noget af det jeg skal have hjælp til at vurdere, men det går jeg ud fra.
Avatar billede Slettet bruger
10. februar 2006 - 03:32 #5
Da jeg ikke lige ved hvad sikkerhed du hentyder til så vil jeg komme med mit gæt på hvad du skal bruge..

Første vil jeg sige at når du skal gemme fortroligt info er det beste at have en server der krypter alt data(Så skulle der enlige være angrab kan de ikke bruge den oplagt data) her efter skal du have et godt SSL Bevis der opfylder de krav til det. Minst 1024.
Ja så skal du have et godt brugevenlige system. Uden sikkerheds fejl her efter vil jeg sige at du er godt kørne..

Det er enlige lige meget om det er lave i asp/php/cgi eller hvad da det kun er til at dekryptering og kryptering af den data der bliver sendt frem og tilbage.
Avatar billede theprofessor Nybegynder
13. marts 2006 - 16:46 #6
så har du brug for en professional sikkerhedskonsulent--ikke en autodidakt!
Avatar billede Slettet bruger
13. marts 2006 - 21:01 #7
Ideen var at jeg blot skulle diskutere mit koncept med en der havde forstand på det inden jeg gik rigtigt igang med projektet, men dette er nu alligevel droppet til fordel for noget der hurtigere bliver lukrativt.(forhåbentligt :D) og er sjovere.

Tak for svarene ellers ;)