Avatar billede janomel Nybegynder
13. november 2005 - 17:21 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Ciater og teaser. Må man

Hej alle

Jeg har sidet og læst bl.al herinde om hvad man må og ikke må i forbindelser med artikel citater og teaser.

Der bliver henvist til:
http://www.djh.dk/ejour/apr03/03StjalerOg.html

Men jeg er så i tvivl om en ting.

En avis, blad etc. eller flere har en hjemmeside. Hvor de bringer korte artikler, fra deres avis. På deres hjemmeside er der måske 200 ord  i artiklerne.

Jeg ville så bare viderbirnge deres info, for at komme med et samlet helhed. Samt komme med egne artikler m.v.

Er der nogle der har nogle eksempler på hvad der er ok altså hvormeget må man viderbringe. Er er nogle der har eksemple på et citat, fra nogle artikler.

Altså jeg er ikke i tvivl om f.eks. comon.dk, tv2.dk osv. Da deres artikler er dejlig, at hanvise til, med tilhørende citater/teaser.

Men når man kommer ud i de små spiller, bliver det noget svært at have med at gøre.

Håber nogle vil hjælpe
Avatar billede strych9 Praktikant
13. november 2005 - 17:53 #1
Prøv at gå til www.jp.dk
klik på linket ophavsret nederst
Avatar billede strych9 Praktikant
13. november 2005 - 17:56 #2
Til gengæld accepterer vi ikke gentagen og systematisk brug af dybe links direkte til underliggende materiale på hjemmesiden.

Det forbyder det altså direkte.

Hvis du er i tvivl, så send en email og spørg omtalte sites om de tillader deep linking.
Avatar billede janomel Nybegynder
13. november 2005 - 18:23 #3
Takker

ja det er jo meget forståligt og remligt klart for mig. Som jeg forstår det må f.eks. jeg ikke hvardag tage deres teaser og så bringe dem på min egen side. Det var nu heller ikke det jeg ville, men så er det da på plads.

Det er jo nogle gode lange artikler de laver. Med godt indenhold. Så jp.dk er ikke så svært at have med at gøre.

Det er hvis nu "artiklen" faktisk bare er en teaser. jp.dk er god. Da man lige ser en teaser og så "bang" videre og læse mere.

Men nogle har det med at man ser en overskrift og så er man i en meget kort artikel. Som er et uddrag fra deres blad/avis/magasin. Det er når online artikelen "bare" er en teaser, en ting der skal gøre, at den enkelte, skal blive intersseret i at læse deres blad.

Hvormeget af den, må man viderbringe? Selv om jeg selv skulle skrive dem. Ville jeg mere eller mindre 100% kopier deres indehold. Da det er samme artikle vi har ref. til.
Avatar billede strych9 Praktikant
13. november 2005 - 18:37 #4
Det er vel det de kalder deep linking?
Avatar billede janomel Nybegynder
22. november 2005 - 14:29 #5
Ok Afslutter