Avatar billede jakob_andreasen Nybegynder
24. december 2005 - 16:10 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

Opsætte trådløst internet på bærbar

Hej
Jeg har købt en Linksys WAP54G. Jeg har fået det til at virke på en bærbar men ikke den anden.

Den kan godt finde forbindelse men hverken gå på nettet eller finde computer over netværk.
Jeg har kigget lidt rundt i andre forummer men jeg kan bare ikke få det til at virke.
Når den bliver sat til at selv hente ip bliver det bare 0.0.00 osv.

Accespointen er sat til en switch.
I den bærbar der ikke virker har jeg dette netkort Linksys Wireless-G Notebook Adapter V2.0 WPC54G - Netværksadapter - CardBus - 802.11b, 802.11g.

Håber nogle kan hjælpe en netværks noob.
Avatar billede jakob_andreasen Nybegynder
24. december 2005 - 16:22 #1
nu får jeg så ip'en 169.254.208.184.

Har forresten stofanet.
Avatar billede kenp Novice
24. december 2005 - 23:40 #2
ja og det er den ip-adresse den får når den ikke får nogen ip...

Har du en router på dit netværk? eller betalt for familieopkoblingen. Hvis nej til begge dele så skal du skaffe det for at få det til at virke.
Avatar billede jakob_andreasen Nybegynder
25. december 2005 - 14:01 #3
Har betalt familie opkobling.
Avatar billede kenp Novice
25. december 2005 - 18:12 #4
har du sat sikkerhed til i dit AP? hvis ja så slå det fra også se om det ikke hjælper. Normalt vil jeg sige få en router i stedet for et AP det vil virke bedre.
Avatar billede jakob_andreasen Nybegynder
25. december 2005 - 19:43 #5
Jeg har haft det slået til men mener jeg slog det fra igen.

Jeg gør det via den cd der kom med til ap men den kommer med en fejl hvor den siger network card error, please check your network connection. Det gør den ved begge bærbar. Der er nogle gange hvor den ikke gør det.

På min stationær kan jeg ikke lige bruge den da mit cd drev ikke virker.
Avatar billede kenp Novice
25. december 2005 - 19:52 #6
ja for hvis du ikke slår det fra har du faktisk svært ved at komme på nettet gætter jeg kraftigt på ;)

Du burde bare kunne logge in dvia den ip-adresse dit AP har.
Avatar billede jakob_andreasen Nybegynder
25. december 2005 - 22:14 #7
Jeg har fundet nogle ip'er på nettet men der virker det ikke.
Jeg er ikke sikker på det er den rigtige ip
Avatar billede kenp Novice
25. december 2005 - 23:35 #8
Mit råd er. Send det linksys accesspoint retur goså køb en Linksys trådløs router i stedet. så slippe du for det bøvl som ikke vil komme til at virke ordentligt.
Avatar billede jakob_andreasen Nybegynder
26. december 2005 - 00:49 #9
Tror lige jeg vil prøve og få dette til at virke.

Nu er status. Jeg har resettet ap så der ikke er nogle indstillinger.
Jeg har fået lavet en iso af cden så jeg kan køre den på min stationære. Nu er jeg så inde hvor jeg sætter den op med cd.
Jeg vil godt lige vide hvad det skal stå på:
Nu står det således:

Device name: Linksys WAP54G
Password: Det kan jeg godt selv finde ud af
Network: Static IP
IP Adress: 192.168.1.245
Subnet Mask: 255.255.255.0
Default Gateway: 192.168.1.1
Avatar billede kenp Novice
26. december 2005 - 10:24 #10
hvis din gateway ip er korrekt så skulle det virke.
Avatar billede jakob_andreasen Nybegynder
26. december 2005 - 14:36 #11
hmm ja men det gør det ikke lige.
Får bare en ip som 169.254.167.217

Er der ikke en lille ting jeg kan have gjort forkert eller lign.
Avatar billede kenp Novice
26. december 2005 - 16:31 #12
tyder altså på at du IKKE har familie opkoblingen. Men hvis du vil spare den også købe en engangs invistering så send dit AP tilbage og køb en trådløs router i stedet.
Avatar billede jakob_andreasen Nybegynder
26. december 2005 - 18:18 #13
Altså det er jeg nu rimlig sikker på jeg har. Normalt sidder der 3 computere på nettet via switch.
Men det kan være det er stofanet support jeg skal havde fat i.
Avatar billede kenp Novice
26. december 2005 - 19:41 #14
ja det kan godt tænkes
Avatar billede jakob_andreasen Nybegynder
27. december 2005 - 20:10 #15
nu har jeg chattet med en fra linksys.

Jeg er nu kommet ind i setup. Men ved ikke helt om der er noget jeg skal ændre.

Han sagde at jeg ikke kunne gå på internetttet pga min switch ikke understøttede dhcp. Det underlige er bare at det virkede i starten. Men han rådede mig til at skifte switchen ud med en router. Det er en longshine 8 ports switch.

Han sagde også jeg kunne dele internet forbindelsen gennem denne stationære computer. Den har også wireless. Det ville være en god midlertidig løsning men jeg ved ikke helt hvordan jeg gør.

Men er løsningen at jeg bare skifter min switch ud. Det vil jeg hellere end ap.
Avatar billede kenp Novice
27. december 2005 - 20:21 #16
Det er da nemmest at skifte både AP og Swich ud med en trådløs router så har du da kun 1 enhed stående.
Avatar billede jakob_andreasen Nybegynder
27. december 2005 - 23:13 #17
Men de tager da ikke ap tilbage efter jeg har pakket den ud osv
Avatar billede kenp Novice
27. december 2005 - 23:44 #18
jooo hvis du kan pakke det ind igen.. og dete r købt via nettet så har du jo 14 dage.
Avatar billede jakob_andreasen Nybegynder
27. december 2005 - 23:56 #19
hmm de 14 dage er vel kun hvis man ikke pakker det ud. Nå men det er sådan det ikke er min ap men min switch. Så jeg kunne jo bare købe en router til mig selv.
Har du nogle idéer til hvad det skulle være for en.
Avatar billede kenp Novice
28. december 2005 - 00:24 #20
næææ man har jo mulighed for at afprøve det.......

Hvis det skal være trådløs router så Linksys WRT54G eller Zyxel 334wt.

Hvis det ikke skal være trådløst så hvad som helst.. men der vil jeg så sige d-link eller linksys.
Avatar billede jakob_andreasen Nybegynder
29. december 2005 - 15:13 #21
Nu har jeg så fået det til og virke. Gjorde egentlig bare hvad jeg hele tiden har gjort men fuck det. Nu virker det.

Kenp du laver bare et svar hvis du vil have point.
Avatar billede kenp Novice
29. december 2005 - 16:36 #22
niks det er jul behold dem :)
Avatar billede jakob_andreasen Nybegynder
02. januar 2006 - 10:06 #23
lukker