Avatar billede gregorian Nybegynder
29. december 2005 - 17:56 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til sortering af data fra mysql til opsætning i skema

her alle sammen.

har rodet med det her problem i langt tid nu og bliver simpelthen nødt til at spørge om råd / efter hjælp herinde hos jer eksperter.

Mit problem er:
Hvordan kan jeg sortere vha. mysql eller vha. arrays opsætte min information i et skema, som jeg har afbilledet herunder?

Struktur på db og skema-opsætningen kan ses her:
www.bispebjergkickboxing.dk/skema.JPG
Avatar billede cronaldo Nybegynder
30. december 2005 - 14:36 #1
Først henter du alt hvor dag = mandag / monday og sorterer efter klokkeslet. Og så smider du det ind som <tr></tr> ?
Og det samme med alle de andre dage ? :)
Sig hvis jeg skal lave et eksempel :)
Avatar billede cronaldo Nybegynder
30. december 2005 - 14:48 #2
<table cellpadding="0" cellspacing="0" width="700" height="69">

    <tr>
        <td valign="top" width="100">
        <table cellpadding="0" cellspacing="0" width="100" height="69">

            <tr>
                <td valign="top" height="19">Mandag</td>
            </tr>
                        <?

                          $foresp = mysql_query("SELECT * FROM BK_holdtider WHERE dag = \"1\" ORDER BY fra ASC");
                          while ($data = mysql_fetch_array($foresp)){
                          $id = $data[id];
                          $holdid = $data[hold_id];
                          $dag = $data[dag];
                          $fra = $data[fra];
                          $til = $data[til];

                        ?>
            <tr>
                <td valign="top" height="50" width="100">
                <p><? echo $holdid; ?><br />
                <? echo "$fra - $til"; ?>
                </p></td>
            </tr>

            <? } ?>
        </table>
        </td>
        <td valign="top" width="100">
        <table cellpadding="0" cellspacing="0" width="100" height="69">

            <tr>
                <td width="100" height="69"></td>
            </tr>
        </table>
        </td>
        <td valign="top" width="100">

        &nbsp;</td>
        <td valign="top" width="100">

        &nbsp;</td>
        <td valign="top" width="100">

        &nbsp;</td>
        <td valign="top" width="100">

        &nbsp;</td>
        <td valign="top" height="69" width="100">

        &nbsp;</td>
    </tr>
</table>

- Nu har jeg lavet mandag, så kan du jo så selv lave de andre dage? :)
Avatar billede gregorian Nybegynder
30. december 2005 - 21:23 #3
på den måde kommer der jo alt for mange opkald til min database og det er jeg ikke interreseret i..

har fundet en andne løsning hvor jeg tilføjer en lodret og vandre position til hvert fald når de oprettes, så jeg på denne måde bedre kan holde styr på tingene..
det ser sådan her ud..

  $query = mysql_query("SELECT * FROM BK_holdtider ORDER BY pos_horizontal ASC ");

  while($row = mysql_fetch_array($query)){
        $info[ $row[pos_vertical] ][ $row[pos_horizontal] ] = '<a href="#nybegyndere" class="alm">'.$row[hold_id].'</a><br><span class="style1">'.$row[fra]."-".$row[til].'</span></a>';
  }
  for($v=1; $v<=3; $v++) {
  ?>
        <tr>
          <? for($h=1; $h<=7; $h++) { ?>
          <td height="50" align="center" valign="middle" class="alm" <? if(!$info[0]) { print $bg_uden2; }else{ print $bg_med2; } ?>>
              <?=$info[$v][$h]?>
          </td>
          <? } ?>
        </tr>
  <? } ?>
Avatar billede gregorian Nybegynder
30. december 2005 - 21:23 #4
lukker