Avatar billede lhdesign Nybegynder
13. februar 2006 - 17:09 Der er 5 kommentarer

Jeg få denne fejl Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers erro

Hvad er der galt med disse tegn?

<%
Mode = Request.Form("Mode")

if Mode = "ret" then
' SQL sætning opbygges. Denne sætning bruges til at opdatere data i databasen.
strSQL = "UPDATE adresser SET "
strSQL = strSQL & "Firma = '" & Request.Form("Firma") & "',"
strSQL = strSQL & "Adresse = '" & Request.Form("Adresse") & "',"
strSQL = strSQL & "Postnr = '" & Request.Form("postnr") & "',"
strSQL = strSQL & "city, = '" & Request.Form("city")  & "',"
strSQL = strSQL & "Telefon = '" & Request.Form("Telefon") & "',"
strSQL = strSQL & "email = '" & Request.Form("Email") & "',"
strSQL = strSQL & "Hjemmeside = '" & Request.Form("Hjemmeside") & "'"
strSQL = strSQL & "WHERE id = " & pid &" "
Conn.execute strSQL ******** her er linje 160
response.redirect "firmalist.asp"
Conn.Close
Set Conn = nothing
end if
%>

fejlen er
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80040e14'
[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver] Syntax error in UPDATE statement.

/retadresser.asp, line 160
Avatar billede michael_stim Ekspert
13. februar 2006 - 17:12 #1
Prøv at skrive din SQL ud.
Avatar billede lhdesign Nybegynder
13. februar 2006 - 17:51 #2
<%
If Session("login") <> True Then
    Response.Redirect "defualt.asp"
End If

if Request.Querystring("id") <> "" then
pid = request.querystring("id")
end if
' Databaseforbindelse
Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
DSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)};"
DSN = DSN & "DBQ=" & Server.MapPath("../database/brugere.mdb")
Conn.Open DSN

SQL = "SELECT * From adresser WHERE id like '" & pid & "'"
Set RS = Conn.Execute(SQL)

' Data fra databasen lægges ind i lokale variabler, så de kan indsættes i formularen.
do while NOT RS.EOF
    id = RS("id")
    Firma = RS("Firma")
    Adresse = RS("Adresse")
    Post = RS("postnr")
    By = RS("city")
    Telefon = RS("Telefon")
    Email = RS("email")
    Hjemmeside = RS("Hjemmeside")
RS.Movenext
Loop
%>
Ret Data</tr>
<table width="300" cellspacing="0">
<form action="retadresser.asp?id=<%=pid%>" method="POST">
<input type="hidden" name="Mode" value="ret">
<tr>

    <td> Firma </td>
    <td> <input type="text" name="Firma" value="<%=firma%>" size="27">&nbsp; </td>
</tr>
<tr>

    <td> Adresse </td>
    <td> <input type="text" name="Adresser" value="<%=adresse%>" size="27">&nbsp; </td>
</tr>
<tr>

    <td> Post </td>
    <td> <input type="text" name="Adresser" value="<%=postnr%>" size="27">&nbsp; </td>
</tr>
<tr>

    <td> By </td>
    <td> <input type="text" name="By" value="<%=city%>" size="27">&nbsp; </td>
</tr>
<tr>

    <td> Telefon </td>
    <td> <input type="text" name="Telefon" value="<%=telefon%>" size="27">&nbsp; </td>
</tr>
<tr>

    <td> E-mail </td>
    <td> <input type="text" name="Email" value="<%=email%>" size="27">&nbsp; </td>
</tr>
<tr>

    <td> Hjemmeside </td>
    <td> <input type="text" name="Hjemmeside" value="<%=hjemmeside%>" size="27">&nbsp; </td>
</tr>

<tr>
    <td> Send </td>
    <td> <input type="submit" value="OK"> </td>
</tr>

</form>
</table>

</tr>
<form action="retadresser.asp" method="post">
<tr>
<td valign="top" height="41" width="701">
<table width="300" bgcolor="000000" cellspacing="1" cellpadding="1">
    <tr bgcolor="cdcdcd">
<%
Mode = Request.Form("Mode")

if Mode = "ret" then
' SQL sætning opbygges. Denne sætning bruges til at opdatere data i databasen.
strSQL = "UPDATE adresser SET "
strSQL = strSQL & "Firma = '" & Request.Form("Firma") & "',"
strSQL = strSQL & "Adresse = '" & Request.Form("Adresse") & "',"
strSQL = strSQL & "Postnr = '" & Request.Form("postnr") & "',"
strSQL = strSQL & "city, = '" & Request.Form("city")  & "',"
strSQL = strSQL & "Telefon = '" & Request.Form("Telefon") & "',"
strSQL = strSQL & "email = '" & Request.Form("Email") & "',"
strSQL = strSQL & "Hjemmeside = '" & Request.Form("Hjemmeside") & "'"
strSQL = strSQL & "WHERE id = " & pid &" "
Conn.execute strSQL
response.redirect "firmalist.asp"
Conn.Close
Set Conn = nothing
end if
%>
Avatar billede michael_stim Ekspert
13. februar 2006 - 17:58 #3
Det var nu ikke det jeg mente ;o)

if Mode = "ret" then
' SQL sætning opbygges. Denne sætning bruges til at opdatere data i databasen.
strSQL = "UPDATE adresser SET "
strSQL = strSQL & "Firma = '" & Request.Form("Firma") & "',"
strSQL = strSQL & "Adresse = '" & Request.Form("Adresse") & "',"
strSQL = strSQL & "Postnr = '" & Request.Form("postnr") & "',"
strSQL = strSQL & "city, = '" & Request.Form("city")  & "',"
strSQL = strSQL & "Telefon = '" & Request.Form("Telefon") & "',"
strSQL = strSQL & "email = '" & Request.Form("Email") & "',"
strSQL = strSQL & "Hjemmeside = '" & Request.Form("Hjemmeside") & "'"
strSQL = strSQL & "WHERE id = " & pid &" "
response.write strSQL
'Conn.execute strSQL
'response.redirect "firmalist.asp"
Conn.Close
Set Conn = nothing
end if
Avatar billede lhdesign Nybegynder
13. februar 2006 - 22:10 #4
Hej ved at fjerne %> du det ikke det, så kan siden ikke vises -  er en af mine "'" mon ikke
Avatar billede michael_stim Ekspert
13. februar 2006 - 23:18 #5
du skal ikke fjerne %> det er bare mig der ikke har copy/pastet ordentligt.