Avatar billede cms123 Nybegynder
30. marts 2006 - 19:33 Der er 14 kommentarer

Nyt CMS?

Jeg har et ganske lille reklamebureau, og begiver mig nu ind på nye græsgange.. Jeg står og skal bruge et CMS der giver mest value for money.. Hvor skal jeg henvende mig?
Avatar billede sorenbs Nybegynder
30. marts 2006 - 19:37 #1
Personligt kan jeg godt lide http://e107.org/news.php
Avatar billede jck_true Nybegynder
30. marts 2006 - 20:13 #2
Hey.
Hvis du primært arbjeder som  designer vil jeg anbefale dig og kigge på systemet Exponent CMS
Adressen er www.exponentcms.org
Men sider er desvære under ombygning i øjeblikket siden vil komme online den 1 april i forbindelse med udgivelse af version 0.97.6
Avatar billede bonline Nybegynder
30. marts 2006 - 20:20 #3
Hejsa,

Har selv rigtig gode erfaringer med typo3...typo3.org
Typo3 dækker alle aspekter af fullsize cms og er open source=ingen licens.
Se ny artikel på Computerworld: http://www.computerworld.dk/art/33201?a=block&i=37

Vil gerne hjælpe til med implementering, hvis du får brug for hjælp.
Avatar billede espersen Novice
30. marts 2006 - 21:39 #4
roder med Etomite, der er gratis. Med et godt forum, til support m.v.

Absolut letanvendelig og giver minimale begrænsninger mht. design / udvikling.

Jeg bruger PS og DW som udgangspunkt ifm. designfasen m.v. - dvs. laver reelt et alm. DW-site (kun 1 side som smides ind som template ;o)

Den er nem at installere og gode muligheder for at gøre siden klar til søgemaskinerne (især på apache)

Et par sider baseret på systemet:
www.laptopworld.dk
www.design-gulve.dk
www.fein-schmecker.dk
www.dahlberg.dk
www.gulvgalleriet.dk (under opbygning)
Avatar billede agermose Nybegynder
30. marts 2006 - 23:02 #5
DotNetNuke er et godt CMS og portal system. Det bygger på .NET og er opensource. Du har kun brug for EN installation for at kunne lave mange sites med forskellige domæner.
Du skal altså kun installerer det en gang og kan derefter betjene flere kunder uafhængigt af hinanden.
Der findes flere, der direkte hoster et portal for dig, så du ikke skal andet end at designe de enkelte portaler/sites og administrerer dem.

Der er mange gratis moduler og en stor børs for meget billige moduler. Det samme gælder standard designs, lige til at downloade, installerer og bruge - selv om det nok ikke lige er den feature du leder efter :-)

/Jan Agermose
Avatar billede hartnet.dk Nybegynder
30. marts 2006 - 23:25 #6
Hvad ønsker du det skal kunne ?
Og hvad havde du tænkt dig af pris ?
Avatar billede cms123 Nybegynder
03. april 2006 - 14:50 #7
Tak for det..
Avatar billede espersen Novice
04. april 2006 - 21:10 #8
kaster et svar ;o)
Avatar billede tjum65 Nybegynder
19. april 2006 - 19:49 #9
http://www.opensourcecms.com/ kan du sammenligne et væld af CMS systemer. Da du ikke selv står med et CMS, vil det ofte variere fra opg. til opg. hvilket CMS der er bedst. Skal projektet være super brugervenligt, er det www.plone.dk, men hvis der er en blog kunne www.wordpress.com let kunne klare opgaven
Avatar billede iznogood Nybegynder
29. april 2006 - 20:40 #10
Jeg ville også overveje et Open Source CMS som Joomla. Joomla bygger på det tidligere Mambo, som er et af de mest populære Open Source CMS'er i verden.

Inden du beslutter dig, bør du se på hvilke udviklingsmuligheder der er i det enkelte CMS.

Joomla har et afsindigt godt dansk forum, som er en del af det internationale forum på www.joomla.org.

Her finder du også 500+ nyttige addons, så du kan få din hjemmeside som du vil have den.

En anden positiv ting, er de mere end 1000 gratis templates (skins), som kan downloades til Joomla.
Avatar billede nire Nybegynder
05. maj 2006 - 12:17 #11
http://www.oscommerce.com
det er gratis simpelt genialt. Jeg bruger fdet til www.rendbaek.com og shop mm er incl.
kører med PHP og alle kan være med.
Jeg kan være behjælpelig med diverse mindre lidt svære ting!!!
Avatar billede zybe Nybegynder
15. maj 2006 - 07:38 #12
Vel helt klart anbefale Joomla (Tidligere mambo). Det er et modul baseret cms systemet med rigtig mange gratis moduler til. Du kan finde mere på www.joomla.dk eller www.joomla.org

Hvis du har brug for hjælp med opsætning eller lign så er jeg ret erfaren med Joomla og samtidig billig i drift :)
Avatar billede Lars Søndergaard Nybegynder
09. oktober 2006 - 22:24 #13
dotnetnuke vil jeg sige - pga. teknologien og det store antal gennemtestede systemer online. se f.eks. www.bitpaq.com
Avatar billede madeindk Nybegynder
07. december 2006 - 16:51 #14
Tjek www.liferay.com - det er cool ;-)