Avatar billede limemedia Nybegynder
26. juni 2006 - 14:42 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Mapning af keyboard for manglende taster

Jeg har på min Mac OS X 10.4.6 (Intel Mac) med eksternt dansk tastatur ikke tasterne "dollategn" samt de to tuborgklammer. Mit OS er Engelsk, maskinen er købt i Japan

Jeg vil gerne omkonfigurerer eurotegnet på shift+4 til et dollartegn, samt apple+, til start tuborg og apple+. til slut tuborg

Jeg har læst lidt om det, men synes ikke det kommer til at virke. Er træt af at skifte til engelsk tastathru hver gang jeg skal lave noget seriøst

/ Lars
Avatar billede sd8220 Seniormester
26. juni 2006 - 15:14 #1
Hmm, kunne du i Systemindstillinger - Tasttatur og Mus vælge det som "genveje" i listen over "Alle programmer". Det virker lidt uhensigtsmæssigt; men kunne måske bruges?
Avatar billede limemedia Nybegynder
26. juni 2006 - 15:19 #2
Der kan jeg vaelge "application", "menu title" og "keyboard shortcut" - men jeg kan ikke mappe det til { } eller $ (ja, jeg er paa engelsk keyboard lige nu)
Avatar billede limemedia Nybegynder
28. januar 2007 - 10:29 #3
lukket