Avatar billede nuki Nybegynder
16. december 2006 - 17:39 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Netværk print på canon ip4200 virker ikke

Hej Eksperter

Jeg har lige købt en MacBook Pro og den virker som den nu skal men jeg kan simpelthen ikke få den til at arbejde sammen med min router der har indbygget printserver.

Når jeg vælger at det skal være ip printing og Line Printing Daemon og indtaster kø-navnet fra routerens setup så findes min Canon Pixma IP4200 ikke på listen og hvis jeg vælger automatisk, smider den bare Generic PostScript printer i hovedet på mig og det virker ikke.

Hvad skal jeg gøre ?

-Nuki
Avatar billede aeblenet Nybegynder
16. december 2006 - 18:48 #1
hvad står der i manualen ?
Canon plejer at fungere første gang.

Har du prøvet at skifte kablet til netværket ?
Avatar billede nuki Nybegynder
16. december 2006 - 19:00 #2
Altså den virker fint hvis jeg bruger usb kablet, ingen problemer der, men når jeg forsøger at få kontakt til den via min routers print server.

Canon nævner intet om det og folk rundt omkring på nettet snakker om noget Gutenprint 5.0.1 skulle kunne klare det, ved dog ikke lige hvordan jeg skal builde den/få fat på den. Det er kun 5.0.0 der ligger klar til download på deres side.

Det virker forresten sammen med min anden maskine hvor der kører windows xp.
Avatar billede aeblenet Nybegynder
16. december 2006 - 19:32 #3
not a clue . . .
Avatar billede nuki Nybegynder
22. februar 2007 - 14:34 #4
hmmm